ابتذال سیاست و بازار داغ رویافروشی در ایران
تحلیلی از فضای سیاسی ایران با اشاره به سه خبر اخیر شامل مواضع روزنامه کیهان، اظهارات دبیر کل حزب تمدن نوین اسلامی و سخنان سعید جلیلی درباره عملکرد اقتصادی دولتها

تحلیل فضای سیاسی ایران و رویافروشی
این مطلب به تحلیل فضای سیاسی داخلی ایران میپردازد و با اشاره به سه خبر اخیر، پدیده رویافروشی سیاسی را مورد بررسی قرار میدهد. نویسنده معتقد است که در دو دهه اخیر، ارائه راهحلهای ساده و خطی برای مسائل پیچیده حکمرانی به تجارتی پرسود تبدیل شده است.
- روزنامه کیهان با توصیه به پیروی از الگوی شهید رئیسی، در حالی که مردم در انتخابات ۱۴۰۳ به رویکردهای دولت سیزدهم رأی منفی دادند
- یاسر جبرائیلی با ادعاهای غیرواقعی درباره بزرگترین حزب بودن و راهحلهای جادویی برای مشکلات کشور
- سعید جلیلی با ارائه آمارهای غلط اقتصادی و تلاش برای تطهیر کارنامه خود
"کشور از گفتمان عوامگرایی ضربات متعددی خورده است" "رویافروشان با مانور روی حافظه تاریخی کوتاهمدت مردم سعی در تطهیر چهره خود دارند"
این تحلیل نشان میدهد که چگونه عوامگرایی و ارائه راهحلهای سادهانگارانه به جای رویکردهای واقعبینانه، باعث تشدید مشکلات کشور شده است.



