شبکههای اجتماعی چگونه با طراحی هدفمند زمان کاربران را مصرف میکنند؟
سایتها و شبکههای اجتماعی با ایجاد اهداف مصنوعی و بهرهگیری از رسانههای بدون اصطکاک، تلاش میکنند کاربران را برای مدت طولانیتری درگیر نگه دارند و بهصورت تدریجی زمان آنها را به خود اختصاص دهند.

طراحی هدفمند شبکههای اجتماعی برای مصرف زمان کاربران
شبکههای اجتماعی با طراحی هدفمند و استفاده از مکانیزمهای روانشناختی، زمان کاربران را به صورت سیستماتیک مصرف میکنند. این پلتفرمها از طریق ایجاد اهداف مصنوعی و بهرهگیری از رسانههای بدون اصطکاک، کاربران را در دام درگیری دائمی میاندازند.
- اهداف مصنوعی مانند بازیهای دیجیتال، تعداد لایک و دنبالکننده که هیچ پایانی ندارند
- رسانههای بدون اصطکاک مانند یوتیوب که پس از پایان ویدئو، محتوای بعدی را خودکار پخش میکند
- نمایش خودکار محتوا و رقابت بیپایان برای جلب توجه
- ایجاد حس نیاز دائمی به بررسی نوتیفیکیشنها و محتوای جدید
"سایتها و شبکههای اجتماعی مختلف طوری طراحی شدهاند که وقت بیشتری را از ما بگیرند"
"برای همین بهتر است انواع کانالها و فضاهای غیرضروری که در آنها عضو هستیم را خاموش کنیم"
این مقاله تأکید میکند که کاربران باید با آگاهی از این مکانیزمها، استفاده آگاهانهتری از شبکههای اجتماعی داشته باشند.



