تشریح راهبردهای وزارت میراث فرهنگی در حوزه گردشگری
معاون گردشگری کشور راهبردهای وزارت میراث فرهنگی شامل شناساندن جایگاه گردشگری در حکمرانی، تقویت دیپلماسی و استفاده از ظرفیتهای بخش خصوصی را تشریح کرد.

راهبردهای گردشگری وزارت میراث فرهنگی
معاون گردشگری کشور انوشیروان محسنی بندپی در مراسم افتتاح پروژههای گردشگری در عمارت تاریخی ملوکانه، راهبردهای وزارت میراث فرهنگی را تشریح کرد. وی تأکید نمود که در یک سال گذشته استراتژیهای جدیدی در برنامههای این وزارتخانه قرار گرفته تا تغییر نگرش لازم در تصمیمسازی شکل گیرد. از جمله مهمترین این راهبردها میتوان به شناساندن جایگاه گردشگری در نظام حکمرانی، تقویت جایگاه دیپلماسی و تسهیل فرایندها و استفاده از ظرفیتهای بخش خصوصی اشاره کرد.
- افزایش اعتبارات تسهیلاتی از دو و نیم همت در سال ۱۴۰۳ به چهار همت در سال ۱۴۰۴
- اختصاص ۲۰ همت از سوی بانک مرکزی به حوزه گردشگری و صنایع دستی
- تأکید بر نقش زنان و هنرمندان در حوزه صنایع دستی و بومگردی
- گسترش بازارهای گردشگری beyond اروپا از جمله کشورهایی مانند اندونزی
- افتتاح پروژههای استانی به صورت آنلاین و عمارت تاریخی ملوکانه
"تنها جایی که عدالت میتواند مفهوم پیدا کند جایی است که زنان و هنرمندان ما در حوزه صنایع دستی و گردشگری کار میکنند." "همه گردشگران در اروپا نیستند بلکه در بازارهای دیگر نیز میشود کار کرد."
این مراسم همچنین شاهد افتتاح عمارت تاریخی ملوکانه بود که با سرمایهگذاری ۵۰ میلیارد تومانی طی دهه گذشته مرمت و به عنوان هتل سنتی سه ستاره در تهران فعال شده است.




