علیفر: تا ذهن دانشآموز آماده نباشد آموزش معنا ندارد
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان بر ضرورت آمادهسازی ذهنی دانشآموزان قبل از آموزش تأکید کرد و گفت تغییرات واقعی زمانی محقق میشود که با شناخت دقیق از وضع موجود همراه باشد.

ضرورت تحول آگاهانه در نظام آموزشی
ناصر علیفر، مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان، در مراسم گرامیداشت هفته بهداشت روان بر لزوم ایجاد تحول آگاهانه در نظام آموزشی تأکید کرد. وی تغییرات واقعی را منوط به همراهی با دانش، آگاهی و شناخت دقیق از وضع موجود دانست. علیفر به چالشهای متعدد در حوزههای زیرساختی، نرمافزاری، سختافزاری و عدم همراهی کافی جامعه اشاره نمود و اولین قدم برای حل این مشکلات را مطالعه دقیق وضع موجود عنوان کرد.
- ۱۵ محور اولویتدار شامل مسائل آموزشی، زیرساختی، تربیتی و تکریم معلمان
- توجه ویژه به پیشگیری از آسیبهای اجتماعی در دستور کار
- سرمایهگذاری قابل توجه در نظام مراقبت اجتماعی (نماد)
- قرارگیری در مرحله پایش و ارزیابی طرحهای مراقبتی
- ضرورت درنظرگیری دانشآموزان همچون فرزندان خود
«روزی میتوانیم در آموزش و پرورش موفق باشیم که تمام دانشآموزان را مانند فرزندان خود بدانیم.»
«همانطور که در زمین ناهموار نمیتوان بذری کاشت، تا زمانیکه ذهن دانشآموز آماده نباشد، ورود به آموزش بینتیجه خواهد بود.»
علیفر در پایان بر نقش مشاوران، معلمان و مدیران در آمادهسازی ذهنی دانشآموزان تأکید کرد و پیگیری این امر را با نگاه تربیتی و انسانی ضروری دانست.




