پروژه ریلی لرستان در پیچوتاب اعتبار و تملک
پروژه راهآهن دورود - خرمآباد با ۱۱۴ کیلومتر طول و ۳۳ کیلومتر تونل که بزرگترین تونل خاورمیانه را شامل میشود، با موانع اعتبارات پایدار و تملک زمین مواجه شده و نیازمند عزم جدی مسئولان استانی است.

پروژه راهآهن لرستان: چالشها و راهحلها
پروژه راهآهن دورود - خرمآباد به طول ۱۱۴ کیلومتر که حلقه اتصال استان لرستان به شبکه ریلی سراسری کشور محسوب میشود، در میانه راه با دو مانع اصلی مواجه شده است. این پروژه استراتژیک که بخشی از کریدور شمال-جنوب کشور است، دارای ۳۳ کیلومتر تونل از جمله طویلترین تونل ریلی خاورمیانه با طول حدود ۴۸۰۰ متر میباشد.
- اعتبارات پایدار: مهمترین چالش پروژه تأمین مالی پایدار برای شتاب بخشیدن به عملیات اجرایی
- تملک زمین: آزادسازی مسیر پروژه در برخی نقاط نیازمند ورود مستقیم استاندار
- پیشرفت فیزیکی: هم اکنون ۵۸ درصد پیشرفت حاصل شده و ۷۰۰ نیروی بومی مشغول کار هستند
- قرارگاه خاتم: این قرارگاه در ۳۰ نقطه از پروژه حضوری فعال دارد
سردار نعمتالله باقری: "این پروژه تکمیلکننده پروژه ریلی دورود-اندیمشک است و موانع با ورود مدیریت ارشد استان حل میشوند"
منصور حمیدی: "برآورد صورتگرفته برای این پروژه ۱۴ همت است و بدون رفع موانع اعتباری به سرانجام نخواهد رسید"
تحقق این پروژه نیازمند عزم ملی و تأمین مالی بهموقع است تا نه تنها اتصال ریلی استان محقق شود، بلکه ظرفیتهای ترانزیتی کشور نیز شکوفا گردد.
