توسعه پلتفرمهای حملونقل بینشهری برای ایجاد شرایط مناسب کسبوکار
معاون وزیر ارتباطات از توسعه پلتفرمهای حملونقل بینشهری خبر داد و تأکید کرد تنظیم دستورالعملهای جدید برای ایجاد فضای رقابتی و توسعه بازار دیجیتال در حال پیگیری است.

توسعه پلتفرمهای حملونقل بینشهری و نقش وزارت ارتباطات
احسان چیتساز، معاون سیاستگذاری و برنامهریزی توسعه فاوا و اقتصاد دیجیتال، در نشست خبری همایش ملی فرصتهای سرمایهگذاری در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات، به تشریح سیاستهای کلیدی وزارت ارتباطات پرداخت. وی تأکید کرد که برای دستیابی به هدف ۱۰ درصدی سهم از تولید ناخالص داخلی، نیاز به سرمایهگذاری حدود ۲۰ میلیارد دلار وجود دارد که بخش دولتی به تنهایی قادر به تأمین آن نیست. بنابراین، وزارت ارتباطات در حال ایجاد انگیزه برای سرمایهگذاری بخش خصوصی و ایفای نقش تنظیمکننده و تسهیلگر دولت است.
- شفافیت و پیشبینیپذیری: اعلام شفاف سیاستها بر اساس برنامه هفتم توسعه
 - شکلدهی شرکتهای بزرگ و نوآور: تقویت زنجیره ارزش برای پمپاژ نوآوری در اقتصاد دیجیتال
 - تأکید بر جذب سرمایههای داخلی و بینالمللی: تقویت مشارکتهای بینالمللی بهویژه با کشور چین
 - توسعه پلتفرمهای حملونقل بینشهری: استفاده از ظرفیتهای مختلف برای تسهیل شناسایی مسائل
 - تنظیم دستورالعملها و آئیننامههای جدید: ایجاد فضای رقابتی و توسعه بازار دیجیتال
 
چیتساز تصریح کرد: «دولت باید نقش تنظیمکننده و تسهیلگر را ایفا کند و از مداخله مستقیم در پروژهها خودداری کند.»
وی همچنین افزود: «هدف ما توسعه و رشد هرچه بیشتر بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات برای ایجاد ظرفیتهای جدید اقتصادی است.»
در نهایت، همکاری با بخش خصوصی بهعنوان اولویت اصلی وزارت ارتباطات مورد تأکید قرار گرفت تا با استفاده از ابزارهای هوشمند، پایدارسازی و کاهش ریسک در پروژهها محقق شود.
