ارغوانی: رسانه معمار جوانی جمعیت و جهادگر تبیین فرهنگی است
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: رسانهها با ایفای نقش معمار فرهنگی میتوانند جریان جوانی جمعیت را از یک سیاست دولتی به یک مطالبه عمومی تبدیل کنند.

نقش حیاتی رسانه در ترویج فرهنگ جوانی جمعیت
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان در نشست «رسانه و جوانی جمعیت» بر نقش تعیینکننده رسانهها به عنوان پیامآور و معمار جوانی جمعیت تأکید کرد. به گفته فرشاد ارغوانی، رسانهها با ایفای نقش فرهنگی میتوانند در ترویج فرهنگ فرزندآوری و بازسازی نگرش جامعه نسبت به خانواده و جمعیت مؤثر باشند. وی خلاقیت، دغدغهمندی و نگاه مسئولانه را از لوازم فعالیت رسانهای در این حوزه خواند و گفت: «شناخت دقیق و درست از ابعاد کاهش جمعیت در کشور هنوز با کاستیهایی مواجه است و برای مقابله با جریان تبلیغات ضدفرزندآوری، نیازمند یک جهاد تبیین مستمر و آگاهانه هستیم.»
- تصحیح ذهنیت نادرست درباره هزینههای فرزندآوری با استفاده از ایدههای خلاقانه
- تبیین مزایای اجتماعی و انسانی فرزندآوری برای جامعه
- همکاری منسجم میان نهادهای رسانهای و دستگاههای دانشگاهی
- تعامل دوجانبه برای شناسایی چالشها و ارائه راهکارهای مؤثر
- تبدیل فرزندآوری از شعار به مطالبه اجتماعی
"رسانه به عنوان پیامآور و معمار جوانی جمعیت، نقش تعیینکنندهای در ترویج فرهنگ فرزندآوری دارد" "موضوع فرزندآوری نباید در حد یک شعار باقی بماند، بلکه باید به مطالبهای اجتماعی و فرهنگی تبدیل شود"
ارغوانی در پایان تأکید کرد که با همکاری مؤثر رسانهها و نهادهای علمی میتوان جامعه را نسبت به آینده جمعیتی خود مسئولپذیرتر نمود.




