اهدای جایزه «صیانت از مشتریان» به بانکهای برتر در رویداد بانک مرکزی
بانک مرکزی در ۲۲ دی ماه ۱۴۰۴ میزبان رویداد تنظیمگری و نظارت با محوریت صیانت از مشتریان نظام بانکی است و در این رویداد جایزه صیانت از مشتریان به بانکها و مؤسسات اعتباری برتر اهدا میشود.

رویداد صیانت از مشتریان نظام بانکی
بانک مرکزی ایران در تاریخ ۲۲ دی ماه ۱۴۰۴ میزبان رویداد تنظیمگری و نظارت با محوریت «صیانت از مشتریان نظام بانکی» خواهد بود. در این رویداد مهم، جایزه صیانت از مشتریان به بانکها و مؤسسات اعتباری برتر اهدا میشود. علیاکبر میرعمادی، مدیرکل امور دادستانی و صیانت از مشتریان بانک مرکزی، تأکید کرد که این رویداد با هدف فرهنگسازی و نهادینه کردن موضوع صیانت از مشتریان در سطح جامعه و میان بانکها برگزار میشود.
- تغییر رویکرد از پسینی به پیشگیرانه در صیانت از مشتریان
- رونمایی از اولین منشور صیانت از مشتریان توسط رئیس کل بانک مرکزی
- محورهای هفتگانه همایش شامل چارچوبهای حقوقی و سازوکارهای نظارتی
- رتبهبندی بانکها بر اساس شاخصهای صیانت از مشتریان
- استفاده همزمان از رویکردهای تشویقی و تنبیهی
«در رویکرد جدید، بانک مرکزی در تلاش است که سازوکارهای صیانت از مشتریان را در اشخاص تحت نظارت به نحو شایستهای ارتقا دهد»
«این رتبهبندی هم توسط بازرسان و هم از طریق نظرسنجی از مشتریان بانکها انجام خواهد شد»
این رویداد فرصتی برای هماندیشی با نخبگان و صاحبنظران بوده و هدف نهایی آن ایجاد جهش کیفی در نظام بانکی کشور است.
