بررسی فیلم «غریزه» و پرونده نوجوانی در سینمای ایران در برنامه «هفت»
برنامه «هفت» به نقد و تحلیل فیلمهای «غریزه» و «شقایق» پرداخته و پرونده ویژهای درباره «نوجوانی و بلوغ در سینمای ایران» با حضور کارشناسان برگزار کرده است. منتقدان نظرات متفاوتی درباره ارزش سینمایی فیلم «غریزه» ارائه دادند.

بررسی فیلم «غریزه» و موضوع نوجوانی در سینمای ایران
برنامه سینمایی «هفت» در جدیدترین قسمت خود به نقد و بررسی فیلمهای «غریزه» ساخته سیاوش اسعدی و «شقایق» پرداخت. در بخش میز سینمای ایران، رامتین شهبازی، رضا صدیق و شاهین شجریکهن به تحلیل فیلم «غریزه» نشستند. صدیق این فیلم را "هیاهو برای هیچ" دانست و معتقد بود اثر به پارامترهای necessary برای تبدیل شدن به یک فیلم سینمایی جدی نرسیده است. شهبازی اشاره کرد که فیلم "کاملاً دوگانه" است و داستان در آن شکل نمیگیرد.
- شجری کهن: فیلم دارای ایده متفاوت، اجرای سختگیرانه و بازیهای درخشانی است
- صدیق: فیلمنامه دوپاره است و پیوند داستان نامعلوم باقی میماند
- شهبازی: رابطه عاشقانه در فیلم منطقی به نظر نمیرسد
شجری کهن: "اگر «غریزه» فیلم نیست پس باید بگوییم که ما اصلاً سینما نداریم" صدیق: "«غریزه» فیلم نشده است و میتوانست یک فیلم کوتاه جالب باشد"
در پرونده ویژه «نوجوانی و بلوغ در سینمای ایران»، رضا پورحسین و صادق باطنی به تحلیل جایگاه نوجوان در سینما پرداختند. پورحسین تأکید کرد که "نوجوانی دورانی از تحول روانی و جسمی" است و باطنی اشاره کرد که سینمای ایران نسبت به این رده سنی کمتوجه بوده است. آنها بر نیاز به تولید آثار سینمایی مناسب برای نوجوانان و نشان دادن دغدغههای واقعی این نسل تأکید کردند.
