تغییر رویکرد نمایش «آفتاب پرست» از سنتی به مدرن؛ با یک دست شکسته به صحنه میروم!
امیررضا کوشانی کارگردان و بازیگر نمایش «آفتاب پرست» درباره تغییر این اثر از فضای سنتی به مدرن، همکاری با مشاوران هنری، چالشهای مالی و ادامه اجرا با وجود شکستگی دست صحبت کرد.

اجرای مدرن نمایش «آفتاب پرست» توسط امیررضا کوشانی
امیررضا کوشانی کارگردان و بازیگر نمایش «آفتاب پرست» در گفتوگویی درباره تغییر رویکرد این اثر از فضای سنتی به مدرن، همکاری با مشاوران هنری، چالشهای مالی و ادامه اجرا با وجود شکستگی دست صحبت کرد. این نمایش که در بوتیک هنر ایران روی صحنه است، داستان جابهجایی دو شخصیت «خلیل» و «سعیده» در بدو تولد را روایت میکند و از تکنیک «بازی در بازی» بهره میبرد. کوشانی که پیشتر در سال ۱۴۰۰ همین نمایش را با عنوان «خیر نبینی سعیده» و با کارگردانی علیرضا احمدی خیری تجربه کرده بود، اینبار در مقام کارگردان و بازیگر به سراغ این اثر رفته است.
- تغییر رویکرد از سنتی به مدرن در نمایش
- استفاده از تکنیک «بازی در بازی» و اجرای مونولوگ
- همکاری با مازیار سیدی به عنوان مشاور هنری
- چالشهای مالی در تبلیغات و تولید
- ادامه اجرا با وجود شکستگی دست در حین صحنه
“منظورم از مدرنسازی تنها تغییر در فرم صحنه یا زبان نیست، بلکه نوسازی نگاه به روایت، ریتم و ارتباط با مخاطب است.” “در شرایط فعلی تئاتر، اعتماد و حمایت تهیهکننده از پروژهای مستقل بسیار ارزشمند است.”
کوشانی با اشاره به تمرینات فشرده دو ماهه و چالشهای مالی، بر لزوم حمایت نهادهای فرهنگی از گروههای مستقل تأکید کرد. وی قصد دارد پس از پایان اجرا، نمایش را در جشنواره تئاتر فجر شرکت داده و در صورت استقبال، اجرای آن را در شهرهای دیگر ادامه دهد.




