«چت جیپیتی»؛ سلاح جدید صهیونیستها علیه افکار عمومی آمریکا
رژیم صهیونیستی با سرمایهگذاری دهها میلیون دلاری در هوش مصنوعی و چتباتها مانند چت جیپیتی، تلاش میکند تا وجهه خود در افکار عمومی آمریکا را پس از جنگ غزه بهبود بخشد.

استفاده رژیم صهیونیستی از هوش مصنوعی برای تاثیرگذاری بر افکار عمومی
رژیم صهیونیستی با کاهش محبوبیت در افکار عمومی جهانی به ویژه در ایالات متحده آمریکا پس از جنگ غزه، برنامهای هدفمند برای سلطه بر ابزارهای هوش مصنوعی از جمله چتباتها را آغاز کرده است. بر اساس گزارش روزنامه هاآرتص، این رژیم با هزینهای بالغ بر ۴۵ میلیون دلار در نیمه دوم سال ۲۰۲۵، قراردادهایی با شرکتهای آمریکایی برای تبلیغات دیجیتال منعقد کرده است. سازمان «صدای اسرائیل» وابسته به وزارت امور استراتژیک، یک اتاق عملیات دیجیتال پیشرفته را اداره میکند که از هوش مصنوعی در پروژه «مکس» برای مقابله با «تلاشها برای مشروعیتزدایی از اسرائیل» استفاده میکند.
- استفاده از فناوری موقعیت مکانی برای ردیابی میلیونها مسیحی انجیلی در آمریکا و ارسال پیامهای تبلیغاتی
- برگزاری نمایشگاه سیار «تجربه ۷ اکتبر» در کلیساها و دانشگاههای ایالات متحده برای برانگیختن همدردی
- تاثیرگذاری بر تولید محتوا در چارچوب مکالمات چت جیپیتی و سایر سیستمهای گفتمان مبتنی بر هوش مصنوعی
- مشارکت افراد مشهوری مانند کریس پرت و جان وویت در کمپینهای تبلیغاتی
- پر کردن اینترنت با پیامهای برنامهریزیشده در حمایت از رژیم صهیونیستی
هاآرتص گزارش داد: «این احتمالاً اولین نمونه علنی تلاشها برای جهتدهی به گفتمانهای عمومی از طریق سامانههای هوش مصنوعی است.»
اسناد فاش شده نشان میدهد: «شرکتهای تبلیغاتی آمریکایی اینترنت را با پیامهای حمایت از رژیم صهیونیستی پر کردهاند.»
این کمپین تبلیغاتی سازمانیافته در مقیاس بزرگ، تردیدهای اخلاقی و قانونی در مورد حریم خصوصی مخاطبان و نقش واسطههای بینالمللی در هدایت پیامهای سیاسی را مطرح میکند.
