رحمانی: شناخت عوامل تغییر سبک زندگی مردم نیازمند مطالعات میدانی است
مسئول دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی بر ضرورت مطالعات میدانی دقیق برای شناسایی عوامل مؤثر بر تغییر سبک زندگی تأکید کرد و کمبود پژوهشهای منسجم در این حوزه را مورد انتقاد قرار داد.

لزوم مطالعات میدانی برای شناخت سبک زندگی
حجتالاسلام علی رحمانی، مسئول دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، در نشست «عبور از بنبست ۲» با محوریت سبک زندگی به کمبود پژوهشهای منسجم در این حوزه اشاره کرد. وی اظهار داشت که علیرغم گذشت بیش از پانزده سال از طرح مسئله سبک زندگی در کشور، هنوز کار جدی و منسجمی انجام نشده و از بین شش هزار اثر شناساییشده، تنها حدود شصت مورد از کیفیت علمی قابل قبولی برخوردار بودهاند.
-کمبود پژوهشهای بنیادین: تنها ۳۴ درصد از پژوهشها به حوزه «سبک زندگی و خانواده» پرداختهاند. -غلبه گرایشهای غربی: اصطلاح سبک زندگی ترجمه واژه انگلیسی lifestyle است که بار معنایی فردگرایی و سودگرایی دارد. -: باید بر مبانی دینی و ایرانی، مفهوم سبک زندگی بازتعریف شود. -: سیاستگذاری فرهنگی بدون حضور نهادهای غیردولتی موفق نخواهد بود. -: بازتعریف سبک زندگی هم به تبیین نظری نیاز دارد و هم به اقدام میدانی.
