کاهش انگیزه یکی از چالشهای جدی در دانشگاهها است
معاون آموزشی وزارت بهداشت تأکید کرد که کاهش انگیزه از چالشهای مهم دانشگاههاست و اساتید باید با ایجاد فضای امید، پویایی علمی را تقویت کنند. همچنین بر حمایت از دانشجویان نخبه و خانوادههای شاهد تأکید شد.

کاهش انگیزه دانشجویان؛ چالش اصلی دانشگاهها
معاون آموزشی وزارت بهداشت، سید جلیل حسینی، در مراسم تقدیر از مدالآوران المپیاد علمی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، کاهش انگیزه را یکی از چالشهای جدی دانشگاهها عنوان کرد. وی تأکید نمود که اساتید باید با ایجاد فضای امید، پویایی و نشاط علمی را تقویت کنند و به عنوان منبع انرژی و الهام برای دانشجویان عمل نمایند. در ادامه، سه راهبرد اصلی معاونت آموزشی در یک سال گذشته شامل رفع گرههای آئیننامهای، تحقق عدالت آموزشی و حفظ کیفیت آموزش تشریح شد.
- المپیادهای علمی فرصتی برای شناسایی نخبگان جوان
- ضرورت بازنگری در فرآیندهای المپیاد و ارتقای شفافیت
- حمایت ویژه از دانشجویان خانوادههای شاهد و ایثارگر
- تبدیل طرحهای برتر المپیاد به محصولات دانشبنیان
- ایجاد دانشگاههای پویا و اثرگذار در آینده آموزش پزشکی
«اساتید باید با ایجاد فضای امید، پویایی و نشاط علمی را در دانشگاهها تقویت کنند.»
«هدف ما ایجاد دانشگاههایی پویا، الهامبخش و اثرگذار در آینده آموزش پزشکی کشور است.»
در پایان، دکتر حسینی بر بهکارگیری دستاوردهای نخبگان در مسیر توسعه نظام آموزش علوم پزشکی تأکید کرد.




