کارنامه وزارت آموزش و پرورش در اجرای برنامه هفتم توسعه
وزیر آموزش و پرورش در گزارشی به مجلس شورای اسلامی، عملکرد این وزارتخانه در اجرای قانون برنامه هفتم توسعه را تشریح کرد. بر اساس گزارش، ۲۷ درصد تکالیف به طور کامل اجرا شده و ۵۰ درصد در حال اجراست.

عملکرد وزارت آموزش و پرورش در برنامه هفتم توسعه
وزیر آموزش و پرورش علیرضا کاظمی در گزارشی جامع به مجلس شورای اسلامی، عملکرد وزارتخانه تحت مدیریت خود در اجرای قانون برنامه هفتم توسعه را تشریح کرد. بر اساس این گزارش، از مجموع بیش از ۱۳۰ تکلیف قانونی آموزش و پرورش، ۲۷ درصد به طور کامل اجرا شده، ۵۰ درصد در حال اجرا و پیگیری مستمر است، ۱۸ درصد نیمهتمام و تنها ۵ درصد بدون اقدام باقی مانده است.
محورهای اصلی عملکرد
- ارتقای کیفیت آموزشی و عدالت تربیتی
- کاهش بازماندگان از تحصیل
- بهسازی فضاهای آموزشی
- توسعه مدارس فناور و هوشمند
- افزایش مهارتآموزی دانشآموزان
شاخصهای کمی برنامه تا ۱۴۰۸
- افزایش سرانه فضای آموزشی و ورزشی مدارس
- بهبود نسبت معلم به دانشآموز
- توسعه آموزشهای فنی و مهارتی
- استانداردسازی سامانههای گرمایشی و سرمایشی مدارس
وزیر آموزش و پرورش تأکید کرد: «آموزش و پرورش، محور تحقق سایر اهداف توسعهای کشور است و بدون سرمایهگذاری مؤثر در نیروی انسانی، اهداف برنامه هفتم محقق نخواهد شد.»
کاظمی همچنین افزود: «تحقق اهداف کمی مندرج در ماده ۸۷ قانون برنامه هفتم، بدون حمایت پایدار مالی و نیروی انسانی ممکن نیست.»
وی کمبود اعتبارات، فرسودگی فضاهای آموزشی، محدودیت در مجوزهای استخدامی و نوسانات اقتصادی را از چالشهای مهم اجرای قانون برشمرد و بر ضرورت همکاری همه دستگاههای اجرایی تأکید کرد.




