فلاحتکار: پذیرش ظرفیتهای نوجوانان کلید موفقیت در نظام آموزشی
مشاور وزیر آموزش و پرورش بر بهرهگیری از ظرفیت نوجوانان در نظام آموزشی تأکید کرد و گفت: پذیرش توانمندیهای نوجوانان باعث ارتقای کیفیت آموزش و مشارکت اجتماعی میشود.

نقش نوجوانان در نظام آموزش و پرورش
علی فلاحتکار، مشاور وزیر و قائممقام سازمان دانشآموزی، در سیصد و هشتمین نشست شورای آموزش و پرورش استان مرکزی بر اهمیت پذیرش ظرفیتهای نوجوانان در نظام آموزشی تأکید کرد. وی بیان نمود که بهرهگیری از این قابلیتها نهتنها کیفیت آموزش و پرورش را ارتقا میدهد، بلکه مشارکت اجتماعی و ایدههای نو را نیز به همراه خواهد داشت. فلاحتکار با اشاره به چالشهای پیشروی سازمان دانشآموزی، تصریح کرد که بازنگری در نگاه به ماهیت دوره نوجوانی و فراهمآوری بستر کنشگری واقعی برای نوجوانان از ضرورتهای اساسی است.
- ضرورت بازتعریف نگاه به دوره نوجوانی و شناخت آن بهعنوان مرحله مسئولیتپذیری
- لزوم ایجاد فضایی برای مشارکت واقعی نوجوانان در عرصههای اجتماعی
- نقش نوجوانان در حل مسائل اجتماعی و فرهنگی کشور
- ضرورت توجه سیاستگذاران به نیاز نوجوانان به دیدهشدن و مسئولیتپذیری
- برنامهریزی برای واگذاری مدیریت امور به دانشآموزان در چارچوب سازمان دانشآموزی
“مهمترین چالش امروز، فراهمکردن بستر کنشگری واقعی برای نوجوانان است.”
“تعبیر مقام معظم رهبری درباره نوجوان دهه ۸۰ که انقلاب را خواهد رساند، مبتنی بر ویژگیهای شجاعت و خلاقیت آنان است.”
در پایان باید گفت که توجه به نقش نوجوانان و میدان دادن به آنان، مسیر تحولی و فعالانهای را در نظام آموزشی ایجاد خواهد کرد.




