نجات: جشنواره عکس ایران جوان فرصتی برای برندسازی زعفران
فرماندار زاوه تأکید کرد اختصاص محور ویژه جشنواره بینالمللی عکس ایران جوان به موضوع زعفران، فرصت کمنظیری برای بازتعریف برندسازی این محصول استراتژیک محسوب میشود.

جشنواره عکس ایران جوان و فرصتهای برندسازی زعفران
محسن نجات، فرماندار زاوه، در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: اختصاص محور ویژه دومین جشنواره بینالمللی عکس ایران جوان به موضوع زعفران، فرصت کمنظیری برای بازتعریف در برندسازی این محصول استراتژیک به شمار میرود. وی فرهنگسازی در مقوله جمعیت را نیاز روز کشور دانست و تأکید کرد همه باید با نگاهی دغدغهمند به این موضوع توجه داشته باشند. فرماندار زاوه با اشاره به جایگاه ممتاز زعفران زاوه در سطح ملی و بینالمللی گفت: انتخاب موضوع زعفران در این جشنواره نشان میدهد ظرفیتهای کشاورزی و فرهنگی زاوه در سطحی قرار گرفته که میتواند موضوع یک رویداد بینالمللی هنری شود.
- شاخصهای جمعیتی شهرستان در وضعیت مطلوبی قرار دارد و زاوه توان تبدیلشدن به پایتخت فرهنگی جوانی جمعیت در کشور را داراست
- برگزاری رویدادهای هنری در سطح ملی و بینالمللی میتواند شبکهای از ارتباطات فرهنگی را در شهرستان ایجاد کند
- هماهنگی میان نهادهای فرهنگی، هنری و اقتصادی منطقه میتواند جشنواره ایران جوان را به یک رویداد دائمی تبدیل کند
- زاوه علاوه بر تولید زعفران مرغوب، با تنوع اقلیمی و میراث فرهنگی موضوعات بیشماری برای خلق آثار هنری دارد
- این جشنواره فرصتی است برای دیدهشدن جزئیات مهمی که هویت شهرستان را شکل میدهد
“انتخاب موضوع زعفران در این جشنواره نشان میدهد ظرفیتهای کشاورزی و فرهنگی زاوه در سطحی قرار گرفته که میتواند موضوع یک رویداد بینالمللی هنری شود.” “زاوه علاوه بر تولید زعفران مرغوب، با تنوع اقلیمی، میراث فرهنگی و سبک زندگی مبتنی بر روستا، موضوعات بیشماری برای خلق آثار هنری دارد.”
این جشنواره که تا سوم آذرماه ۱۴۰۴ ادامه دارد، میتواند نقش پایدار در معرفی ظرفیتهای زاوه داشته باشد.




