معلمان بدون زنگ تفریح: نماد ایثار در آموزش و پرورش استثنایی کردستان
رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان، معلمان این حوزه را «معلمان بدون زنگ تفریح» توصیف کرد و بر حجم گسترده مسئولیتهای آنان در آموزش، پرورش، توانبخشی و درمان تأکید کرد.

معلمان بدون زنگ تفریح: نماد ایثار در آموزش و پرورش استثنایی
اقبال خانی، رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان، در حاشیه برگزاری دوره دو روزه تخصصی رویکردهای نوین ارزیابی و مداخلات اختلالات یادگیری، از معلمان این حوزه به عنوان «معلمان بدون زنگ تفریح» یاد کرد. وی بر مسئولیتهای گسترده این معلمان در زمینههای آموزش، پرورش، توانبخشی و درمان تأکید نمود و آنان را نماد ایثار و تلاش بیوقفه دانست. این دوره با حضور ۱۲۷ نفر از نیروهای مراکز جامع سنجش، آموزش، توانبخشی و مداخله بهنگام رشدی-تربیتی و نیروهای توانبخشی مدارس استثنایی استان در سنندج برگزار شد.
- توانمندسازی نیروهای آموزشی: به عنوان یکی از اولویتهای کلیدی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور
- برنامه ملی سنجش سلامت: تشخیص ۶۱۰ نوآموز دیرآموز از بین ۲۵,۶۰۸ نوآموز و ارجاع ۱۵۳ نفر به مدارس استثنایی
- همکاری با نهادهای مرتبط: ضرورت استفاده از ظرفیتهای ارگانهای ذیربط و تبیین برنامهها برای نیروهای اجرایی
- تخصصیسازی فضاهای آموزشی: با در نظر گرفتن تنوع شرایط جغرافیایی، فرهنگی و اجتماعی
- اهداف دورههای آموزشی: بهروزآوری اطلاعات و مهارتهای معلمان برای افزایش کیفیت آموزش به دانشآموزان با نیازهای ویژه
«معلمان بدون زنگ تفریح تجسم ایثار و تلاش خالصانه در مسیر آموزش و پرورش هستند.»
«توانمندسازی نیروهای آموزشی یکی از اولویتهای کلیدی و راهبردهای محوری سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور است.»
بدون حمایت و توانمندسازی معلمان، دستیابی به اهداف آموزشی با چالش جدی مواجه خواهد شد.




