اصغری: تحول آموزش و پرورش از مسیر تربیت معلم توانمند میگذرد
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین تأکید کرد که تحول در آموزش و پرورش از مسیر ارتقای کیفیت تربیت معلم میگذرد و تضمین آینده آموزشی کشور وابسته به انتخاب و پرورش معلمان توانمند است.

تحول آموزش و پرورش از مسیر تربیت معلم توانمند
حسنعلی اصغری، مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین، در جلسه هماندیشی سرگروههای آموزشی و استادان دانشگاه فرهنگیان بر ضرورت تحول در نظام تربیت معلم تأکید کرد. وی اظهار داشت که اکنون بهترین زمان برای تصمیمگیریهای کلان و آیندهساز در این حوزه است. اصغریر با اشاره به ترکیب دانش آکادمیک و تجربه عملی استادان دانشگاه فرهنگیان، این موضوع را زمینهساز تربیت بهترین معلمان دانست.
- کیفیت آموزش ابتدایی زمانی تضمین میشود که معلمان توانمند وارد چرخه آموزش شوند.
- ترکیب دانش آکادمیک و تجربه عملی استادان دانشگاه فرهنگیان، زمینه تربیت معلمان برتر را فراهم کرده است.
- ورود افراد فاقد مهارتهای پایهای به شغل آموزگاری یکی از چالشهای اصلی محسوب میشود.
- کیفیت آموزش در شش سال نخست تحصیل پایههای یادگیری دانشآموزان را شکل میدهد.
- اقدام عملی، همدلی و همکاری میان بخشهای مختلف راهکار اصلی ارتقای کیفیت آموزش است.
"جذب افراد غیرمرتبط آثار مستقیم بر آینده تحصیلی دانشآموزان دارد." "ترکیب دانش آکادمیک و تجربه عملی استادان این دانشگاه، زمینه تربیت بهترین معلمان را فراهم کرده است."
در نهایت، اصغری بر لزوم بازنگری دقیق در فرآیند جذب و تربیت معلم تأکید کرد و خاطرنشان ساخت که موفقیت در تربیت معلمان آیندهساز مستلزم همکاری و هماهنگی میان تمامی بخشهای مرتبط است.




