طرح مهارتآموزی دانشآموزان از دوره ابتدایی در مجلس پیگیری میشود
بررسی طرح مهارتآموزی دانشآموزان از دوره ابتدایی در مجلس شورای اسلامی با هدف استعدادیابی زودهنگام و هدایت تحصیلی به سمت رشتههای مهارتی دنبال میشود.

طرح مهارتآموزی دانشآموزان از ابتدایی
کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در حال بررسی طرحی است که مهارتآموزی دانشآموزان را از دوره دوم ابتدایی (پایههای چهارم تا ششم) و دوره اول متوسطه آغاز میکند. بر اساس این طرح، دانشآموزان یک روز در هفته را به یادگیری مهارتهای عملی بر اساس علاقه و استعداد خود در محیطهای واقعی کار میگذرانند. این طرح با اهداف برنامه هفتم توسعه همسو است که هدایت تحصیلی به سمت رشتههای فنی و مهارتی را دنبال میکند. رمضان رحیمی، دبیر دوم کمیسیون آموزش مجلس، هدف از این طرح را استعدادیابی زودهنگام و جلوگیری از سرخوردگی دانشآموزان عنوان کرده است.
- طرح مشابهی با عنوان طرح کاد در گذشته اجرا شده بود
- ایجاد پیوند نظاممند میان مدارس و بخشهای خصوصی و دولتی
- تقویت ارتباط دانشگاه با صنعت برای تسهیل اشتغال دانشجویان
- افزودن واحدهای درسی مهارتی به سرفصلهای دانشگاهی
"۷۵ درصد از یادگیری به عواملی خارج از هوش بستگی دارد" - سعید معظمی گودرزی
سعید معظمی گودرزی، کارشناس آموزش، تأکید کرد که تنها ۲۵ درصد یادگیری به هوش مربوط میشود و عوامل دیگری مانند انگیزه، سلامت روان و مهارتهای اجتماعی نقش کلیدی دارند. وی بر لزوم چندوجهی بودن محتوای آموزشی و اهمیت رفاه آموزشی تأکید کرد.



