اصغری: مشارکت اجتماعی در حل مسائل تربیتی باید گستردهتر و عمیقتر شود
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین بر ضرورت گستردهتر شدن مشارکت اجتماعی در حل مسائل تربیتی تأکید کرد و گفت: استان قزوین طبق ارزیابی مردمی در رتبه ششم کشور قرار دارد.

مشارکت اجتماعی در تحول نظام آموزشی
حسنعلی اصغری، مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین، در نشست گفتوگوی مؤثر بر مدار تحول و بهسازی سازمانی بر مشارکت اجتماعی گستردهتر در حل مسائل تربیتی تأکید کرد. وی برنامههای استان قزوین را در چارچوب نهضت توسعه عدالت آموزشی معرفی کرد و نقش مشارکت مردم، معلمان، دانشآموزان و خانوادهها را در تحقق تحول آموزشی تعیینکننده دانست. اصغری با بیان اینکه مشارکت فعال تمامی ذینفعان شاهبیت تحول در آموزش و پرورش است، سه محور اصلی برنامههای استان را شامل توسعه و بهسازی فضاهای آموزشی، کیفیتبخشی به فرآیندهای تعلیم و تربیت و تقویت تجهیزات و امکانات مدارس عنوان کرد.
- اجرای طرح توانا در مدارس ابتدایی و تشکیل اجتماعات یادگیری معلمان
- غربالگری دقیق دانشآموزان و تقویت نقش مدیریتی آنان
- تدوین برنامه درسی علمی و منسجم به عنوان یکی از پنج محور کلیدی ارتقای کیفیت آموزشی
- تأکید بر انسجام سیستمی، نظارت اجرایی و شفافیت در گزارشدهی
- هدفگذاری برای ارتقای جایگاه ششم استان در ارزیابیهای مردمی
"اگر یک نفر صد مدرسه بسازد ارزشمند است، اما اگر صد نفر با هم یک مدرسه بسازند ارزشمندتر است." "هدف نهایی ما رسیدن به فهم مشترک از بهتر شدن است."
وی در پایان بر نقش گفتوگو، نقد سازنده و مشارکت حداکثری معلمان، دانشآموزان و خانوادهها در تحقق عدالت آموزشی تأکید کرد.




