کودکان بیش از آنچه تصور میشود مفاهیم دینی را میفهمند
کتاب روانشناسی و آموزش مذهبی نوشته اولیورا پتروویچ با حمایت اندیشکده امید منتشر شده و به بررسی درک کودکان از مفاهیم دینی بر اساس پژوهشهای علمی میپردازد.

روانشناسی و آموزش مذهبی کودکان
کتاب «روانشناسی و آموزش مذهبی» نوشته اولیورا پتروویچ با ترجمه بابک حافظی، پژوهشی جامع درباره درک کودکان از مفاهیم دینی ارائه میدهد. این اثر مبتنی بر تحقیق سال ۲۰۲۲ روی ۴۳۱ کودک پنج تا هفتساله و ۴۷ معلم از مدارس مذهبی و غیرمذهبی انجام شده است. یافتهها نشان میدهد کودکان بیش از تصور معلمان قابلیت درک مفاهیم انتزاعی دینی را دارند.
- بررسی تفاوت بین ادراک معلمان و توانایی واقعی کودکان
- ارائه شواهد آماری برای رد باورهای سنتی درباره محدودیتهای کودکان
- تحلیل مباحث آموزشی مذهبی در سیستم آموزشی بریتانیا
- تأکید بر ضرورت بازنگری در دورههای تربیت معلم
- معرفی کتاب به عنوان منبعی برای پژوهشگران و تولیدکنندگان محتوای فرهنگی
“تداوم بحث دربارهٔ آموزش مذهبی در مدارس بریتانیا نشان میدهد که استدلالهای ارائهشده برای گنجاندن این آموزشها در برنامهٔ درسی مدارس با آنچه باید باشد، فاصلهٔ بسیاری دارد.”
این کتاب برای دانشجویان روانشناسی تحولی، آموزش مذهبی و انسانشناسی فرهنگی منبعی ضروری محسوب میشود.




