منان رئیسی: بازطراحی معماری مدارس قم متناسب با نیازهای یادگیری
نماینده قم در مجلس شورای اسلامی بر تأثیر مستقیم محیط و معماری مدارس بر کیفیت یادگیری تأکید کرد و خواستار بازطرابی فضاهای آموزشی متناسب با نیازهای علمی و تربیتی نسل امروز شد.

بازطراحی معماری مدارس قم برای بهبود یادگیری
محمدمنان رئیسی، نماینده قم در مجلس شورای اسلامی، در اجلاس شورای ادارات کل نوسازی مدارس منطقه سه کشور تأکید کرد که معماری صحیح و کالبد مناسب مدارس نقش مستقیمی در افزایش نشاط، انگیزه و کیفیت تحصیل دانشآموزان دارد. وی با اشاره به نتایج یک پژوهش دانشگاهی که زیر نظرش انجام شده، اظهار داشت که تنها با تغییر رنگ دیوار مقابل زاویه دید دانشآموزان، عملکرد تحصیلی آنان به شکل محسوسی بهبود یافته است.
- تأثیر محیط آموزشی بر فرآیند تربیت و یادگیری
- اهمیت رنگ و عناصر بصری در ایجاد نشاط و تقویت یادگیری
- لزوم انعطافپذیری ساختمان مدارس برای پاسخگویی به نیازهای آینده
- توجه به شاخصهای جمعیتی و کاهش نرخ فرزندآوری در طراحی فضاها
- بهرهگیری از ظرفیت منابع علمی و بومی در حوزه معماری آموزشی
"فعالیت در حوزه مدرسهسازی جز با توفیق و انگیزه خدمت به نسلهای بعدی میسر نمیشود" "لازم است هم کار درست انجام دهیم و هم آن را بهدرستی و با کیفیت مطلوب اجرا کنیم"
رسیدن به سطح مطلوب در نوسازی مدارس نیازمند توجه همزمان به جنبههای کالبدی، روانشناختی و فرهنگی است تا محیطی فراهم شود که در رشد آموزشی دانشآموزان بیشترین اثر را داشته باشد.




