تعمیق فکری جامعه، رویکرد آموزشی تبلیغات اسلامی
مسئول تربیت اساتید سازمان تبلیغات اسلامی بر تعمیق فکری جامعه و تربیت نیروی کارآمد در حوزه معارف اسلام ناب تأکید کرد و چالشهای ارتباط دینی با ۲۴ میلیون مخاطب را بررسی نمود.

تعمیق فکری جامعه در رویکرد آموزشی تبلیغات اسلامی
حجتالاسلام سید امین موسوی، مسئول تربیت اساتید معاونت آموزش سازمان تبلیغات اسلامی، در نشست تبیینی حوزه معارف اسلام ناب در تبریز، تعمیق فکری جامعه و تربیت نیروی کارآمد را رویکرد اصلی این حوزه عنوان کرد. وی با اشاره به جامعه مخاطب ۲۴ میلیونی سازمان تبلیغات اسلامی، اظهار داشت که عمق ارتباط این مخاطبان با ارزشها و آرمانهای انقلاب اسلامی چندان زیاد نیست و از سال گذشته رویکرد جدیدی برای عمقسازی در جامعه شکل گرفته است.
- عوامل ارتباط ضعیف: گرایش به عرفانهای شرقی، ناکارآمدی محتوای دینی، ضعف ساختاری در پاسخگویی به سوالات دینی
- نیاز به نیروهای تمدنی: تربیت نکردن نیروی مورد نیاز برای جنگ تمدنی علیرغم موفقیتهای گذشته
- نقش طلاب و اساتید: ضرورت شناخت جامعهشناسی از نگاه مقام معظم رهبری برای تبیین نگاه انقلابی
- زیستبوم آموزشی: شکلگیری زیستبوم آموزشی هر منطقه توسط اساتید حوزه معارف اسلام ناب
- حلقه اتصال: سازمان تبلیغات اسلامی به عنوان پل ارتباطی مردم با نهادهای حکومتی
“باید بپذیریم که نیروی مورد نیاز برای جنگ تمدنی را تربیت نکردهایم در حالی که امام راحل با ۱۵ طلبه بنیان انقلاب اسلامی را بنا نهاد.” “زیست بوم آموزشی هر منطقه باید توسط اساتید و کارشناسان حوزه معارف اسلام ناب شکل گیرد.”
این رویکرد جدید بر تربیت جمعی و تقدم آن بر ارتقای فردی تأکید دارد و نیازمند همراهی ادارات تبلیغات اسلامی در سطح شهرستانها است.




