روایت معلم خلاق عربی که انقلاب کوچکی در کلاس درس ایجاد کرد
گفتوگو با علی فرامرزی، معلمی که با روشهای خلاقانه و ریتمیک، یادگیری زبان عربی را برای دانشآموزان نسل زد به تجربهای لذتبخش تبدیل کرده و ترس از این درس را شکسته است.

معلمی که انقلابی در آموزش عربی ایجاد کرد
این گزارش به روشهای خلاقانه علی فرامرزی، معلم عربی میپردازد که توانسته با تدریس ریتمیک و فضای شاد، یادگیری زبان عربی را برای دانشآموزان نسل زد به تجربهای لذتبخش تبدیل کند. فرامرزی با کنار گذاشتن روشهای سنتی، از موزونسازی، تصویرسازی و طنز در کلاس استفاده میکند.
- ریتم و آهنگ به جای قواعد خشک
- فضای امن و انسانی برای پرسش بدون ترس
- درگیری فعال دانشآموزان در فرآیند یادگیری
- طراحی بازی و فعالیتهای تعاملی
- تغییر نگرش از اجبار به علاقه
“عربی سخت نیست. ساختار داره. اگر ساختارش درست تدریس بشه، حتی ضعیفترین بچهها هم تو چند ماه پیشرفت چشمگیر دارن.”
“باید محیط انسانی ساخت؛ یعنی ما ربات نیستیم، اشتباه میکنیم و اشکالی هم نداره.”
این روشها نه تنها یادگیری را بهبود بخشیده، بلکه اعتمادبهنفس و خلاقیت دانشآموزان را نیز تقویت کرده است.




