مدارس استثنایی و تخریبی بوشهر در بحران تجهیزات و نوسازی
نماینده مجلس بوشهر از بحران تجهیزات در مدارس استثنایی، عشایری و تخریبی استان خبر داد و خواستار استفاده از منابع پتروشیمی برای حل مشکلات زیرساختی آموزشی شد.

بحران آموزشی در مدارس بوشهر
غلامحسین زارعی نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی وضعیت مدارس استثنایی، عشایری و تخریبی استان بوشهر را بحرانی توصیف کرد. وی در نشست شورای اداری استان تأکید کرد که تجهیزات مدارس استثنایی بسیار محدود است و احداث یک مدرسه اوتیسم نیز ضروری میباشد.
- مشکلات اصلی: کمبود تجهیزات مدارس استثنایی، پراکندگی مدارس عشایری، تعداد زیاد مدارس تخریبی در دشتستان، تنگستان و بوشهر
- چالشهای مالی: بدهی مدارس به آب و برق که باعث ایجاد مشکلات جدی شده است
- پیشنهاد راهحل: استفاده از محل مسئولیت اجتماعی پتروشیمیها و حق آلایندگی برای حل بحرانهای آموزشی
- مسائل معلمان: کمبود زیرساخت برای معلمان به ویژه در منطقه خارگ که باعث کاهش ماندگاری آنان شده است
- بحث بودجه: ضرورت در نظر گرفتن ردیف بودجه برای ساخت و نوسازی مدارس و تأمین تجهیزات
زارعی تأکید کرد: "باید از ظرفیت دانشآموزان استانهای بوشهر، هرمزگان و خوزستان در حوزه پتروفرهنگ استفاده شود."
وی همچنین افزود: "در برنامه هفتم ذکر شده که با نظارت، واردات تجهیزات آموزشی میتواند انجام شود زیرا ممکن است کیفیت و قیمت محصولات وارداتی بهتر باشد."
این نماینده مجلس خاطرنشان کرد که اگرچه حمایت از تولید داخل مهم است، اما در برخی موارد پاسخگوی نیازهای استانهای جنوبی نیست و نیاز به تصمیمات دقیقتری در این زمینه وجود دارد.




