خانی: موسیقیدرمانی راهکار نوین در آموزش دانشآموزان اتیسمی
رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان اعلام کرد موسیقی درمانی بهعنوان روش علمی در مدارس تخصصی اتیسم سنندج اجرا میشود و فرصتی برای رشد حسی، ارتباطی و هیجانی دانشآموزان این طیف فراهم کرده است.

موسیقیدرمانی در آموزش دانشآموزان اتیسمی
موسیقیدرمانی بهعنوان یک روش علمی و کاربردی در مدارس تخصصی اتیسم شهرستان سنندج در حال اجراست. به گفته اقبال خانی، رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان، این روش نوین آموزشی فرصتی استثنایی برای رشد حسی، ارتباطی و هیجانی دانشآموزان طیف اتیسم فراهم کرده است. در حال حاضر ۴۸ دانشآموز دختر و پسر در مدرسه تخصصی اتیسم پویان سنندج از خدمات موسیقیدرمانی بهرهمند میشوند.
- استفاده از سازهای ایرانی مانند سنتور و دف برای تسهیل یادگیری
- کاهش اضطراب و افزایش تعامل چشمی دانشآموزان
- بهبود مهارتهای زبانی و تقویت ارتباطات اجتماعی
- ایجاد فضای آرامشبخش و مشارکت در فعالیتهای گروهی
- ارائه خدمات به ۱۳۸ دانشآموز اتیسم در ۱۴ مدرسه استثنایی استان
خانی تأکید کرد: "موسیقیدرمانی نقش مهمی در کاهش اضطراب، افزایش تعامل چشمی و بهبود مهارتهای زبانی این کودکان دارد"
وی افزود: "این روش میتواند بهعنوان یک رویکرد مؤثر برای تقویت مهارتهای ارتباطی و اجتماعی آنان عمل کند"
همکاری با شبکه بهداشت و بهزیستی استان باعث شناسایی بهموقع کودکان اتیسم و ارائه خدمات تخصصی به آنان شده است.




