ماراتن ۱۰۰ میلیاردی؛ قفل بانکها فقط برای شادیهای خاص باز میشود!
رشد دو برابری هزینههای تبلیغاتی بلوبانک و اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان وام فوری برای ماراتن کیش، در حالی که مردم برای وامهای ضروری مانند ازدواج در صف انتظار هستند، سوالات جدی درباره مسئولیت اجتماعی بانکها مطرح میکند.

ماراتن کیش و اولویتهای مشکوک نظام بانکی
برگزاری ماراتن کیش با اسپانسری بلوبانک (وابسته به بانک سامان) همراه با اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان وام فوری برای شرکتکنندگان، در شرایطی انجام شده که مردم برای دریافت وامهای ضروری مانند وام ازدواج و وام فرزندآوری با مشکلات جدی مواجه هستند. هزینههای بازاریابی و تبلیغات این بانک در شش ماه گذشته از ۶۷ میلیارد تومان به مرز ۱۳۰ میلیارد تومان رسیده که نشاندهنده رشد نجومی این هزینههاست.
- وام ۲۰ میلیونی با سود ۲۰ درصد و کارمزد ۳ درصد برای هر شرکتکننده
- تسهیلات سریع برای تفریح در مقابل محدودیتهای وامهای زندگی
- سوال درباره مسئولیت اجتماعی بانکها در شرایط اقتصادی دشوار
- تبدیل رویداد ورزشی به کمپین فروش وام با نرخ بالا
“چطور برای سفر تفریحی میتوانند ۱۰۰ میلیارد تومان نقدینگی آزاد کنند اما برای وام ازدواج منابع ندارند؟”
“مسئولیت اجتماعی بانک، حمایت از هنجارشکنی در سواحل کیش است یا کمک به تولید و خانواده ایرانی؟”
این اقدامات در حالی صورت میگیرد که بانک مرکزی بر کنترل ترازنامه بانکها تأکید دارد و سوالات جدی درباره تخصیص منابع بانکی به رویدادهای بحثبرانگیز مطرح شده است.



