مدرسه محور آینده ایران است؛ ضرورت بازتعریف نظام یادگیری
مشاور وزیر آموزش و پرورش تأکید کرد که راهحل چالشهای کشور از مدرسه میگذرد و مدرسه مهمترین مسیر پیشرفت جامعه است. وی بر نقش تعیینکننده معلمان و ضرورت بازتعریف نظام یادگیری تأکید نمود.

مدرسه بهعنوان محور توسعه ایران
علی باقرزاده، مشاور وزیر آموزش و پرورش، در نشست شورای معاونین آموزش و پرورش مازندران مدرسه را محور اصلی آینده ایران دانست و تأکید کرد که راهحل بسیاری از چالشهای کشور از این نهاد آموزشی میگذرد. وی با بیان اینکه "قدرت، وابسته به یادگیری است"، نقش معلمان را در رشد و توسعه کشور تعیینکننده توصیف کرد.
- مدرسه صرفاً بخشی از مسئله نیست، بلکه راهحل خروج از بنبستها محسوب میشود
- تمامی سازمانها بقای خود را مدیون یادگیری و بهروزرسانی مستمر هستند
- باید شاخصهای دقیقی برای سنجش یادگیری در نظام آموزشی تعریف شود
- نیاز به شرایطی است که دانشآموزان بهتر و عمیقتر یاد بگیرند
- مدیریت کارآمد منابع انسانی برای بهبود کیفیت یادگیری ضروری است
"راهحل بسیاری از چالشهای کشور از مدرسه میگذرد" "مدرسه فقط بخشی از مسئله نیست، بلکه مهمترین مسیر پیشرفت و ماندگاری جامعه است"
اجرای "نهضت بازگشت به مدرسه" و توجه به سند تحول بنیادین از دیگر محورهای مورد تأکید در این نشست بود.



