مدیریت خشم و مهارتهای اجتماعی اولویت اصلی مدارس قزوین
حسنعلی اصغری، مدیرکل آموزش و پرورش قزوین، تأکید کرد که آموزش مهارتهای اجتماعی، مدیریت خشم و مشارکت والدین از اولویتهای این اداره کل است و اقدامات ترمیمی جایگزین تنبیه در مدارس اجرا میشود.

مدیریت خشم و مهارتهای اجتماعی در مدارس قزوین
حسنعلی اصغری، مدیرکل آموزش و پرورش قزوین، در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان بر اهمیت مدیریت خشم و تابآوری دانشآموزان تأکید کرد. وی بیان نمود که کودکان نخستین قربانیان خشونت هستند و با آموزش مهارتهای اجتماعی، همدلی و مدیریت خشم برای دانشآموزان، والدین و معلمان اقدام شده است.
- استخدام مشاوران و ورود فعال ناظران و مربیان برای ایجاد محیط مدرسه حمایتی
- اجرای اقدامات ترمیمی جایگزین تنبیه در مدارس
- استفاده از ابزارهای نوین، آموزش فناوری و هوش مصنوعی
- برنامههای هنری و علمی برای اوقات فراغت دانشآموزان
- توانمندسازی معلمان در مدیریت کلاس درس
"اگر چشمانداز روشنی طراحی شود و همه دستگاهها نه تنها به وظایف، بلکه به مأموریتهای خود عمل کنند، پیامد اقدامات ملموس خواهد بود."
"با تشکیل تیمهای میانجی، فرهنگسازی مدرسهای، تقدیر از رفتارهای مثبت و آموزش مستمر، سعی داریم خشونت و مشکلات رفتاری در مدارس به صورت لایهای و علمی کاهش یابد."
این رویکرد سیستمی و آیندهنگر بر مشارکت همهجانبه و استفاده از روشهای علمی برای کاهش خشونت در محیطهای آموزشی تأکید دارد.




