فریبکاری تبلیغاتی تسلا به توقف فروش محصولاتش در کالیفرنیا منجر شد
قاضی دادگاهی در کالیفرنیا رای به توقف ۳۰ روزه فروش خودروهای تسلا در این ایالت داد زیرا شیوه بازاریابی این شرکت درباره سیستم اتوپایلوت و قابلیت خودران مصرفکنندگان را گمراه کرده است.

فریبکاری تبلیغاتی تسلا و توقف فروش در کالیفرنیا
قاضی دادگاهی در کالیفرنیا رای داده است که فروش خودروهای تسلا در این ایالت باید به مدت ۳۰ روز متوقف شود. این تصمیم در پی اتهامات اداره وسایل نقلیه موتوری کالیفرنیا (DMV) گرفته شده که شرکت تسلا را به استفاده از تبلیغات فریبکارانه درباره قابلیتهای سیستم اتوپایلوت و فناوری کمک رانندگی کاملاً خودران متهم کرده است. DMV در سال ۲۰۲۲ میلادی این خودروساز را متهم کرد که با لحنی فریبکارانه محصولاتش را تبلیغ کرده و طوری وانمود کرده که این وسایل نقلیه مجهز به سطح پنجم خودرانی هستند.
- تسلا از آن زمان واژه «تحت نظارت» را به نام فناوری کمک رانندگی کاملاً خودران خود اضافه کرده است
- DMV از قاضی پرسیده بود آیا تعلیق فروش براساس شواهد موجود تضمین شده است یا خیر
- قاضی با درخواست موافقت کرده اما به تسلا ۹۰ روز فرصت داده توضیح دهد
- فروش تنها در صورتی تعلیق میشود که شرکت اقدامات گفته شده را انجام ندهد
- استیو گوردن مدیر DMV گفت: «ما از تسلا میخواهیم وظیفه خود را در برندسازی صحیح انجام دهد»
«شیوه بازاریابی تسلا درباره سیستم اتوپایلوت و قابلیت کاملاً خودران مصرفکنندگان را گمراه کرده است» «تعلیق فعالیت تسلا در کالیفرنیا ممکن است برای این خودروساز ویرانگر باشد»
این پرونده نشاندهنده چالشهای فزاینده شرکتهای فناوری در زمینه بازاریابی محصولات پیشرفته و اهمیت شفافیت در تبلیغات فناوریهای نوین است.




