کمک گرفتن از تجربه زیسته برای ایفای نقش؛ یک انقلاب درونی را تجربه کردم
بهنام سرلک بازیگر نمایش «زیرزمین» درباره استفاده از تجربیات شخصی برای خلق نقش ماندگار صحبت میکند و از چالشهای بازیگری در نمایشی که در بوتیک هنر ایران اجرا میشود میگوید.

تجربه زیسته بازیگر در خلق نقش ماندگار
بهنام سرلک بازیگر و طراح نمایش «زیرزمین» درباره تجربه منحصر به فرد بازیگری نقش ماندگار سخن میگوید. او اشاره میکند که اولین برخورد با این شخصیت به عنوان فردی بانمک بود اما با عمیقتر شدن در نقش، ماندگار را به عنوان قربانی اجتماعی شناخت که صدایش شنیده نمیشود.
- استفاده از تجربیات زیسته گذشته برای خلق لایههای زیرین شخصیت
- احساس رنج واقعی هنگام بازی در صحنههای دشوار نمایش
- تغییر صدای بازیگر برای ایجاد ارتباط بهتر با مخاطب
- تأثیر فضای خانه قدیمی در شکلگیری روان شخصیت
- بیماری روانی ماندگار ناشی از آگاهی بیش از حد و فشارهای اجتماعی
"نقشها همیشه صرفاً برای بازیکردن نیستند و گاهی به تو سپرده میشوند تا رنجی را از سر بگذرانی" "هر زخمی دوایی دارد اما آن زخمی کشنده است که طبیبش خود دچار بیماری نهفتهای باشد"
این تجربه بازیگری برای سرلک همچون یک انقلاب درونی بود که او را با عمق رنجهای انسانی آشنا کرد.




