حکیم زاده: مدرسه تراز یک زیستبوم فکری، آموزشی و تربیتی است
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش تأکید کرد مدرسه تراز باید از روشهای سنتی عبور کرده و به محیطی فعال و خلاق تبدیل شود. این مفهوم یک زیستبوم آموزشی است که بر شاخصهای بومی استوار خواهد بود.

مدرسه تراز: تحول در زیستبوم آموزشی
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در جلسه مدیران مدارس ارومیه، مدرسه تراز را نه یک عنوان صوری بلکه یک زیستبوم فکری، آموزشی و تربیتی توصیف کرد که باید بر شاخصهای روشن و بومی استوار شود. حکیم زاده با نگاهی راهبردی به این مفهوم پرداخت و تأکید کرد مدرسه تراز نسخهای یکسان برای همه مدارس نیست.
- عبور از روشهای سنتی، حافظهمحور و معلمسالار
- تبدیل به محیطی فعال، خلاق و یادگیرندهمحور
- متناسبسازی با بافت فرهنگی و اجتماعی هر مدرسه
- ایجاد محیطی گرم، امن و کرامتمحور برای دانشآموزان
- تأکید بر اهمیت بنیادین دوره ابتدایی برای شکلگیری سبک زندگی سالم
"مدرسه تراز محیطی است که در آن همه دانشآموزان احساس تعلق میکنند، دیده میشوند و ارزشمندی خود را تجربه میکنند."
"پایهگذاری سواد حرکتی و نهادینهسازی سبک زندگی سالم در دوره ابتدایی شکل میگیرد."
این دیدگاه بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، بهویژه راهکار ۳-۱۷ تدوین شده و نشاندهنده تحولی اساسی در نگرش به محیطهای یادگیری است.




