ماراتن ۱۸۰ دقیقهای با مونولوگ؛ روایت عشق به بازیگری
کارگردان نمایش «کلوزآپ» درباره چالشهای اجرای مونولوگ ۱۸۰ دقیقهای در جشنواره تئاتر شهر توضیح میدهد و بر نقش محوری بازیگر در این فرم نمایشی تأکید میکند.

نمایش کلوزآپ: مونولوگ ۱۸۰ دقیقهای درباره عشق به بازیگری
آروین شاهحسینی کارگردان نمایش «کلوزآپ» که در هفتمین جشنواره تئاتر «شهر» حضور دارد، درباره اثر سه ساعتهای صحبت میکند که کاملاً مونولوگ است و هیچ دکور، نور یا موسیقی در آن به کار نرفته است. این نمایش درباره جوانی به نام حسین است که میخواهد به عنوان بازیگر به سینما ورود کند. شاهحسینی تأکید میکند که برخلاف انتظار، به رانتها و لابیهای سینمایی نپرداخته بلکه از عشقی سخن گفته که هیچ چیز مانعش نیست.
- نمایش ۱۸۰ دقیقهای کاملاً مونولوگ بدون هیچ المان صحنهای
- تمرینهای فشرده از شهریور ۱۴۰۲ در اتاق پنج متری خانه
- تأکید بر نقش محوری بازیگر به عنوان بنیان اصلی کار مونولوگ
- چالشهای پیدا کردن سالن مناسب برای اجرای سه ساعته
- حضور در جشنواره تئاتر شهر با حمایت سالن انتظامی خانه هنرمندان
“من این نمایش را به صورت شخصی جلو بردم. از طعنه پرهیز کردم و از روابط پنهان پشت پرده چیزی نگفتم اما از عشق بسیار سخن گفتم؛ عشقی که هیچ چیز نمیتواند جلوی آن را بگیرد.”
“اصل و بنیان کار مونولوگ بر عهده بازیگر است. برای من به مراتب بازیگری فاصله زیادی نسبت به دیگر طراحیها در نمایش مونولوگ دارد.”
این اثر نمادی از مقاومت و ادامه دادن در شرایط سخت هنری است و نشان میدهد که چگونه جشنوارهها میتوانند هنرمندان را از انزوا بیرون کشیده و به زندگی امیدوار کنند.




