دانشگاههای نسل پنجم باید مسئلهمحور و تمدنساز شوند
جانشین بسیج اساتید کشور تأکید کرد که دانشگاه موفق، دانشگاهی است که علم را اجتماعی کرده و در مسیر تمدن نوین اسلامی نقشآفرین باشد. دانشگاههای نسل پنجم باید مسئلهمحور و پاسخگوی نیازهای واقعی جامعه باشند.

دانشگاههای نسل پنجم: مسئلهمحوری و تمدنسازی
محمدرضا ابنالدین حمیدی، جانشین سازمان بسیج اساتید کشور، در اختتامیه سومین جشنواره علمی شهید چمران در دانشگاه منابع طبیعی گرگان تأکید کرد که دانشگاه موفق دانشگاهی است که علم را اجتماعی کند و در مسیر تمدن نوین اسلامی نقشآفرین باشد. وی با اشاره به حضور بیش از ۴۰۰ اثر علمی در این جشنواره، این امر را نشاندهنده بلوغ علمی و ظرفیت بالای نخبگانی استان گلستان دانست.
- جنگ امروز، جنگ علمی است و دشمنان با این جنگ به دنبال متوقف کردن پیشرفت ایران هستند
- دانشگاههای نسل پنجم باید مسئلهمحور، تمدنساز و پاسخگوی نیازهای واقعی جامعه باشند
- مسئولیت اجتماعی اهل علم از خود علم مهمتر است و علمی که در متن جامعه جاری نشود کارآمد نیست
- استاد بسیجی باید شهید چمران را الگوی خود قرار داده و در نظریهپردازی و نقد علمی پیشرو باشد
- تحول در علوم انسانی ضروری است و تدریس علوم انسانی ترجمهای و سکولار غربی مانع تحول واقعی است
“شهید چمران در چارچوب تمدن تحریفشده غرب نگنجید و نشان داد علم زمانی ارزشمند است که در خدمت جامعه و انسان قرار گیرد.”
“اگر علم در فرآیند تصمیمسازی مدیران وارد نشود، تبدیل به مقالههایی میشود که نهتنها مشکلی را حل نمیکند، بلکه گاهی اطلاعات راهبردی کشور را در اختیار دشمنان قرار میدهد.”
وی ابراز امیدواری کرد که با همت اساتید و نخبگان، دانشگاههای استان گلستان به مرجع حل مسائل اجتماعی و علمی تبدیل شده و نقش مؤثری در پیشرفت کشور ایفا کنند.


