علی فر: مدیران مدارس خط مقدم کاهش آسیبهای اجتماعی هستند
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان بر نقش کلیدی مدیران مدارس در کاهش آسیبهای اجتماعی تأکید کرد و همراهی آنان را نخستین گام در تحقق اهداف طرح نماد دانست.

نقش مدیران مدارس در کاهش آسیبهای اجتماعی
ناصر علیفر، مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان، در وبینار استانی طرح نماد (نظام مراقبت اجتماعی دانشآموزان) بر ضرورت همراهی مدیران مدارس به عنوان خط مقدم فعالیتهای کاهش آسیبهای اجتماعی تأکید کرد. وی شناسایی دقیق جامعه هدف را نقطه آغاز اجرای اثربخش این طرح دانست و نقش کلیدی معلمان در فرآیند غربالگری و پایش مستمر دانشآموزان را حیاتی خواند.
- همراهی مدیران مدارس نخستین گام در تحقق اهداف طرح نماد است
- آگاهسازی خانوادهها و جایگزینی نگاه پیشگیرانه به جای رویکرد واکنشی
- شناسایی دقیق دانشآموزان نیازمند از طریق غربالگری علمی
- نقشآفرینی فعال معلمان در شناخت وضعیت رفتاری و عاطفی دانشآموزان
- ضرورت رصد و پایش مستمر دانشآموزان شناساییشده برای مداخلات بههنگام
“همراهی و همافزایی مدیران مدارس به عنوان خط مقدم فعالیتهای حوزه کاهش آسیبهای اجتماعی امری ضروری و اجتنابناپذیر است.”
“تشخیص بهموقع آسیبهای اجتماعی تنها با اجرای دقیق فرآیند غربالگری امکانپذیر است و این مهم بدون نقشآفرینی فعال معلمان تحقق نخواهد یافت.”
طرح نماد به عنوان مهمترین کارویژه مجموعه تعلیم و تربیت کشور در راستای شناسایی، کنترل و کاهش آسیبهای اجتماعی معرفی شده و موفقیت آن نیازمند همکاری همه ارکان آموزش و پرورش است.



