آغاز سامانه یکپارچه نوبتدهی الکترونیک خدمات سرپایی در مراکز درمانی دولتی
رئیس مرکز مدیریت بیمارستانی وزارت بهداشت از راهاندازی رسمی سامانه متمرکز نوبتدهی الکترونیک برای خدمات سرپایی در مراکز درمانی دولتی خبر داد. این سامانه با هدف ساماندهی و شفافسازی دسترسی مردم به خدمات تخصصی راهاندازی شده است.

سامانه ملی نوبتدهی الکترونیک خدمات سرپایی راهاندازی شد
رئیس مرکز مدیریت بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی وزارت بهداشت از آغاز رسمی سامانه یکپارچه و متمرکز نوبتدهی الکترونیک خدمات سرپایی در مراکز درمانی دولتی سراسر کشور خبر داد. این سامانه با هدف ساماندهی، شفافسازی و ارتقای دسترسی عادلانه مردم به خدمات تخصصی و فوقتخصصی راهاندازی شده است.
- مدیریت بیش از ۲۰۰ میلیون مراجعه سالانه به مراکز درمانی
- امکان دریافت نوبت از هر نقطه کشور برای تخصصهای مختلف
- پوشش ۶۷۸ بیمارستان و کلینیک دولتی در سراسر کشور
- هدفگذاری پوشش ۶۰ درصدی نوبتدهی الکترونیک تا پایان سال
- حفظ ۲۰ درصد ظرفیت برای مراجعات حضوری و اورژانسی
“هدف این سامانه صرفاً انتقال صف نوبتدهی از حالت حضوری به مجازی نیست، بلکه ایجاد یک نظام شفاف، استاندارد و قابل پایش است.”
“شهروندان میتوانند با مراجعه به سامانه ملی نوبتدهی الکترونیک به نشانی nobat.behdasht.gov.ir نسبت به دریافت نوبت اقدام کنند.”
این سامانه گامی اساسی در جهت نظمبخشی به ارائه خدمات سلامت و کاهش مراجعات غیرضروری است.


