مدارس نیویورک در پذیرش برنامه درسی جدید سوادآموزی مبتنی بر فونیکس کند عمل میکنند
مجلسدار بروکلین از دولت ایالتی میخواهد برنامه درسی سوادآموزی مبتنی بر فونیکس را اجباری کند، زیرا مطالعهای نشان میدهد بسیاری از مناطق آموزشی هنوز از روشهای منسوخ استفاده میکنند و نمرات خواندن دانشآموزان نیویورک در حال افت است.

کندی مدارس نیویورک در پذیرش روش جدید سوادآموزی
مجلسدار بروکلین، بابی کارول، از دپارتمان آموزش ایالت نیویورک میخواهد که استفاده از برنامه درسی سوادآموزی مبتنی بر فونیکس را که به عنوان «علم خواندن» شناخته میشود، برای همه مدارس ایالتی اجباری کند. این درخواست پس از مطالعهای مطرح شده که نشان میدهد حدود یک سوم مناطق آموزشی این ایالت هنوز از روش «متوازن» منسوخ برای آموزش سواد استفاده میکنند. کارول تأکید میکند که نیویورک باید در این زمینه پیشتاز باشد، نه اینکه از ایالتهایی مانند میسیسیپی، کنتیکت و ویرجینیا عقب بماند.
- نمرات خواندن دانشآموزان کلاس چهارم نیویورک در آزمونهای ملی NAEP در سالهای اخیر راکد مانده و حتی در سال ۲۰۲۲ از میانگین ملی پایینتر رفته است
- میسیسیپی در حالی که در سال ۲۰۱۷ رتبه ۴۶ را داشت، در سال ۲۰۲۴ به رتبه ۷ صعود کرده است
- نیویورک با وجود هزینه سرانه ۳۶,۰۰۰ دلاری برای هر دانشآموز (۹۱٪ بالاتر از میانگین ملی) در رتبه ۲۶ قرار دارد
- دپارتمان آموزش ایالتی معتقد است که اجبار یکسان برای همه مدارس پاسخگو نیست و مناطق آموزشی باید متناسب با نیازهای دانشآموزان خود برنامه درسی انتخاب کنند
- شهر نیویورک already ahead با اجرای برنامه NYC Reads
«مقایسه با دیگر ایالتها ممکن است از نظر سیاسی مناسب باشد، اما تلاشهای قابل توجه و مبتنی بر شواهدی که برای تقویت آموزش سواد در سراسر نیویورک در حال انجام است را نادیده میگیرد.»
«هر کودک در نیویورک سزاوار آن است که خواندن بیاموزد و زمان آن رسیده که دپارتمان آموزش ایالتی به این وعده عمل کند.»
اگرچه فرماندار هوچول سال گذشته ۱۰ میلیون دلار برای تشویق مدارس به پذیرش برنامههای درسی مبتنی بر علم خواندن اختصاص داد، اما بحث بر سر لزوم اجباری کردن این روش ادامه دارد.
