افزایش گزارشهای اختلال در سرویسهای وب آمازون یک هفته پس از آشفتگی بزرگ
شکایت کاربران در سایت ردیابی DownDetector بعد از ظهر به وقت شرقی افزایش یافت و بیشتر گزارشها در منطقه US-EAST-1 شرکت متمرکز بود. AWS اعلام کرد سیستمها کاملاً بازیابی شدهاند.

اختلال مجدد در سرویسهای وب آمازون
سرویسهای وب آمازون (AWS) با موج کوتاهی از گزارشهای اختلال در روز چهارشنبه مواجه شد که به طور موقت برخی پلتفرمهای آنلاین را مختل کرد قبل از اینکه این غول رایانش ابری اعلام کند سیستمهایش کاملاً بازیابی شدهاند. شکایت کاربران در سایت ردیابی DownDetector اندکی بعد از ظهر به وقت شرقی افزایش یافت، که بیشتر گزارشها در منطقه US-EAST-1 شرکت متمرکز بود - همان منطقهای که هفته گذشته با مشکلات فنی مواجه شده بود.
- افزایش ناگهانی گزارشها در ساعت حدود ۱۲ ظهر به وقت شرقی
- تمرکز اختلالات در منطقه US-EAST-1 مشابه مشکل هفته گذشته
- اعلام بازیابی کامل سرویسها توسط AWS در اوایل بعدازظهر
- همزمانی با گزارشهای مشکلات اتصال در پلتفرم Azure مایکروسافت
- تأکید شرکت بر عملکرد عادی سیستمها در بیانیه رسمی
AWS اعلام کرد: «AWS به طور عادی در حال کار است و این گزارشها نادرست است»
شرکت در بیانیهای افزود: «داشبورد سلامت AWS هیچ حادثه فعالی را نشان نمیدهد»
این حادثه نشاندهنده حساسیت زیرساختهای ابری جهانی است و اهمیت سیستمهای پشتیبان را برجسته میکند.
