نتفلیکس در مذاکره برای پخش پادکستهای سیریوساکسام به منظور رقابت با یوتیوب
نتفلیکس در حال مذاکره با سیریوساکسام برای کسب حقوق انحصاری پخش پادکستهای ویدیویی این شبکه است. این حرکت بخشی از استراتژی نتفلیکس برای گسترش اکوسیستم محتوایی خود فراتر از فیلم و تلویزیون سنتی میباشد.

استراتژی جدید نتفلیکس در دنیای پادکستها
نتفلیکس در مذاکرات پیشرفته با شرکت سیریوساکسام قرار دارد تا حقوق انحصاری پخش پادکستهای ویدیویی این شبکه را به دست آورد. این توافق بالقوه امکان دسترسی نتفلیکس به پادکستهای محبوبی مانند “Call Her Daddy”، “SmartLess” و “Dateline NBC” را فراهم میکند و همزمان این محتوا را از پلتفرمهای رقیب مانند یوتیوب حذف خواهد کرد. این حرکت بخشی از تلاشهای گسترده نتفلیکس برای ورود به بازار پادکستهای ویدیویی است که پیش از این نیز با اسپاتیفای قرارداد همکاری امضا کرده بود.
- نتفلیکس با جذب محتوای انحصاری به دنبال رقابت مستقیم با یوتیوب در حوزه پادکستهای ویدیویی است
- سیریوساکسام به عنوان بزرگترین شبکه پادکست در آمریکا شناخته میشود
- این شرکت با آژانسهای هالیوودی برای جذب پادکسترهای معروف نیز مذاکره کرده است
- تد ساراندوس، مدیرعامل مشترک نتفلیکس، پادکستهای ویدیویی را “extension طبیعی” استراتژی محتوایی شرکت توصیف کرده است
- یوتیوب هماکنون با بیش از ۱ میلیارد بیننده ماهلیه در حوزه پادکستها پیشتاز است
“با رشد محبوبیت پادکستهای ویدیویی، پیشبینی میکنیم برخی از آنها راه خود را به نتفلیکس پیدا کنند” – تد ساراندوس
“این توافق حقوق انحصاری توزیع برنامههای برتر سیریوساکسام را به نتفلیکس میدهد” – منبع آگاه
این تحولات نشان میدهد که نتفلیکس قصد دارد با ایجاد کتابخانهای غنی از پادکستها، زمان تماشای کاربران را افزایش داده و محتوای اصلی خود را بهتر تبلیغ کند.




