تمو با پرداختهای ‘تهاجمی’ سعی در جذب خردهفروشان آمریکایی دارد
شرکت چینی تمو برای جذب خردهفروشان آمریکایی به پلتفرم خود، ۱۰۰۰ دلار به واسطهها پرداخت میکند تا از تعرفههای جدید آمریکا فرار کند.

استراتژی جدید تمو برای مقابله با تعرفههای آمریکا
شرکت چینی تمو در حال حاضر با پرداخت ۱۰۰۰ دلار به هر واسطه که بتواند یک خردهفروش آمریکایی را به پلتفرم خود جذب کند، به دنبال گسترش شبکه فروشندگان محلی در آمریکا است. این اقدام پس از بستهشدن معافیت تعرفهای «دِ مینیمیس» توسط دولت آمریکا صورت میگیرد که پیشازاین به شرکتهایی مانند تمو اجازه میداد کالاهای زیر ۸۰۰ دلار را بدون پرداخت حقوق گمرکی به آمریکا ارسال کنند.
دلایل اصلی تغییر استراتژی
- پایان معافیت تعرفهای «دِ مینیمیس» در سال جاری
- تعرفههای ۴۷ تا ۵۷ درصدی آمریکا بر کالاهای چینی
- کاهش رشد درآمد تمو به ۷٪ در آخرین فصل
واکنشهای صنعتی
- جان الدر، مشاور آمازون: «تمو بسیار تهاجمی عمل میکند چون میخواهد یک آمازون ارزان باشد»
- کریس مککاب، مشارت تجارت الکترونیک: «این promotions بوی desperation میدهد»
«معافیت محبوب آنها مرده است» - جان الدر «تمو در حال ارائه یک کانال اضافی برای فروشندگان محلی است» - سخنگوی تمو
این حرکت تمو در شرایطی انجام میشود که صادرات تمو و شاین در سال ۲۰۲۳ به ۶۶ میلیارد دلار رسیده بود. گسترش شبکه فروشندگان آمریکایی میتواند راهحلی برای کاهش هزینههای تعرفه و حملونقل باشد.




