مسافران خط کشتی کروز کارنیوال به دلیل گزش بیش از ۳۰ جای کنه تختخواب شکایت کردند
دو مسافر ادعا میکنند در طول سفر خود با کشتی Horizon با گزش بیش از ۳۰ جای کنه تختخواب مواجه شدند و به دلیل بیعملی کارکنان کشتی، علیه شرکت شکایت کردند.

شکایت مسافران به دلیل آلودگی کنه تختخواب در کشتی کروز
کاترین شاکلی و ویلیام میکوک که در فوریه ۲۰۲۵ با کشتی Horizon خط کشتی کروز کارنیوال سفر میکردند، ادعا میکنند تنها یک روز پس از شروع سفر با بیش از ۳۰ جای گزش کنه تختخواب از خواب بیدار شدند. به گفته آنها، ابتدا متوجه خارش در پاها و بازوهای خود شدند که شبیه جای نیش حشرات بود. پس از بررسی اتاق، کنههای زنده در مراحل مختلف زندگی، لکهای فضولات و تخمهای آنها را کشف کردند.
- مسافران بلافاصله موضوع را به مهماندار اتاق و خدمات مهمانان گزارش دادند
- طبق سیاست کارنیوال، مهمانداران باید هفتهای یکبار اتاقها را بازرسی کنند
- اما ادعا میشود کارکنان پس از گزارش آلودگی اقدامی انجام ندادند
- مسافران در پایان سفر دچار کهیرهای دردناک، از دست دادن خواب و فشار روانی شدند
- شکایت شامل سه موارد کوتاهی و تقاضای غرامت برای خسارات وارده است
شاکلی میگوید: “جستجو در اتاق نشان داد کنههای زنده در مراحل مختلف زندگی وجود دارند” مرکز کنترل بیماریها تأکید میکند: “کنههای تختخوب حتی در هتلهای پنج ستاره هم یافت میشوند”
این پرونده نشان میدهد که حتی کشتیهایی با امتیاز بهداشتی بالا (۹۳ از ۱۰۰) نیز ممکن است با مشکلات آلودگی مواجه شوند و اهمیت اجرای دقیق پروتکلهای نظافتی را برجسته میکند.
