۱۳ برند بزرگ پاستای ایتالیا ممکن است از قفسههای فروشگاههای آمریکا ناپدید شوند
سیزده برند بزرگ پاستای ایتالیا با تعرفههای گمرکی ۱۰۷ درصدی از ژانویه روبرو میشوند که ترکیبی از تعرفه ۱۵ درصدی کالاهای اتحادیه اروپا و مالیات ۹۲ درصدی ضد دامپینگ است. این اقدام ممکن است منجر به حذف محصولات یا افزایش قیمتها شود.

تعرفههای سنگین بر پاستای ایتالیا
دولت آمریکا از ژانویه سال آینده تعرفههای گمرکی ۱۰۷ درصدی بر ۱۳ برند بزرگ پاستای ایتالیا اعمال خواهد کرد. این تعرفه ترکیبی از مالیات ۱۵ درصدی پایه بر کالاهای اتحادیه اروپا و مالیات ۹۲ درصدی ضد دامپینگ است. وزارت بازرگانی آمریکا ادعا میکند که تولیدکنندگان ایتالیایی با عرضه محصولات با قیمت بسیار پایین، رقبای آمریکایی را تحت فشار قرار دادهاند.
- دو برند Pasta Garofalo و La Molisana به دلیل "همکاری نکردن" در تحقیقات مورد انتقاد قرار گرفتند
- برند معروف Barilla که بخشی از تولیدات خود را در آمریکا انجام میدهد، کمتر تحت تأثیر قرار خواهد گرفت
- مسئولان ایتالیایی این اقدام را "ابرحفاظتی" و دارای انگیزههای سیاسی خواندهاند
وزیر کشاورزی ایتالیا فرانچسکو لولوبریجیدا گفت: "ما نه ضرورتی و نه توجیهی برای این تعرفهها میبینیم"
روزنامه کوریره دلا سرا با تیتر "ترامپ به پاستای ایتالیایی اعلام جنگ کرد" این خبر را منتشر نمود
این اقدام در حالی صورت میگیرد که ایتالیا یک گروه ویژه برای مقابله با این تعرفهها تشکیل داده و اتحادیه اروپا نیز این تصمیم را "غیرقابل قبول" خوانده است.




