واکنش منفی کارکنان و مشتریان تارگت به سیاست اجباری سلام کردن
تارگت با اجرای برنامه جدید ۱۰-۴، کارکنان خود را ملزم کرده که در فاصله مشخصی از مشتریان لبخند بزنند، سلام کنند و ارتباط چشمی برقرار کنند. این سیاست با انتقادات گسترده کارکنان و مشتریان روبرو شده است.

سیاست جدید سلام اجباری تارگت
تارگت برنامه جدیدی به نام ۱۰-۴ را اجرا کرده که کارکنان را بر اساس فاصله از مشتریان ملزم به برقراری ارتباط میکند. در فاصله ۱۰ فوتی، کارکنان باید لبخند بزنند، ارتباط چشمی برقرار کنند، دست تکان دهند و از زبان بدن “دوستانه، قابل دسترسی و خوشامدگویی” استفاده کنند. در فاصله ۴ فوتی، آنها باید personally به مشتری سلام کنند و یک تعامل گرم و مفید آغاز نمایند.
- کارکنان در پلتفرم ردیت این سیاست را “عجیب” و “ناخوشایند” توصیف کردهاند
- یکی از کارکنان گفت: “هیچ چیز مانند یک لبخند اجباری شادی شرکت را نشان نمیدهد”
- مشتریان نیز ابراز ناراحتی کرده و گفتهاند: “وقتی مشتری هستم، دوست ندارم هنگام خرید مزاحم شوم”
“ما میدانیم که وقتی میهمانان ما مورد سلام قرار میگیرند، احساس خوشامدگویی میکنند و کمک مورد نیاز خود را دریافت میکنند، این به عشق و وفاداری میهمان تبدیل میشود” – سخنگوی تارگت
“اگر من یک مشتری بودم، از این کار متنفر میشدم” – یکی از کاربران
اگرچه تارگت این برنامه را برای ارتقای تجربه خرید معرفی کرده، اما بازخوردهای منفی نشان میدهد که ممکن است نتیجه معکوس داشته باشد.




