اعتراض کسبوکارهای نیویورک به تأخیر MTA در پرداخت غرامت پروژه مترو خیابان دوم
کسبوکارهای قدیمی در هارلم شرقی که به دلیل توسعه خط مترو خیابان دوم جابجا میشوند، از تأخیر MTA در پرداخت غرامت و کمکهای relocation شکایت دارند. مالکان کسبوکارها وضعیت خود را “داوود و گولیات” توصیف میکنند.

اعتراض کسبوکارهای هارلم شرقی به MTA
کسبوکارهای قدیمی در منطقه هارلم شرقی نیویورک که به دلیل فاز دوم توسعه خط مترو خیابان دوم مجبور به جابجایی شدهاند، از تأخیرهای طولانی MTA در پرداخت غرامت مالی و ارائه کمکهای relocation شکایت دارند. این پروژه ۷.۷ میلیارد دلاری ایستگاههای جدیدی بین خیابانهای ۱۱۶م و ۱۲۵م ایجاد میکند.
- لو نیکاج، مالک فروشگاه مصالح ساختمانی ایگل تایل که ۳۰ سال فعالیت داشته، ۱۰۰٬۰۰۰ دلار برای جابجایی مواد خود هزینه کرده اما هنوز پاسخی از MTA دریافت نکرده است
- مالک سوپرمارکت محل با وجود داشتن لیز ۱۰ ساله، تنها پس از ۳ سال مجبور به ترک مغازه شده است
- دیوپ، مالک فروشگاه لباس توپا آفریقن استور که ۱۴ سال در محل فعالیت داشته، از MTA ناامید شده است
- MTA با وجود وعده ارائه کمکهای قانونی، تاکنون اقدام مؤثری انجام نداده است
لو نیکاج میگوید: “آنها مرا بلاتکلیف گذاشتهاند. من آینده را نمیدانم و انگشتانم را به امید موفقیت crossed کردهام.” دیوپ اظهار داشت: “احساس میکنم در limbo هستم اما کاری از دستم ساخته نیست. فقط منتظر آنها هستم.”
این وضعیت باعث نگرانی کسبوکارهای محلی شده که میترسند MTA به موقع برای نجات کسبوکارشان اقدام نکند.



