تقریباً یک سوم آمریکاییها انتظار دارند در فصل تعطیلات به بدهی بیفتند
بر اساس نظرسنجی جدید، ۶۵ درصد آمریکاییها میگویند تقریباً غیرممکن است بدانند چقدر میتوانند در فصل تعطیلات “با ایمنی” خرج کنند. این تحقیق فشارهای مالی و عاطفی مرتبط با هدیه دادن را بررسی میکند.

فشار مالی آمریکاییها در تعطیلات
بر اساس تحقیق جدید که توسط Talker Research انجام و توسط Beyond Finance سفارش شده است، فشارهای مالی و عاطفی قابل توجهی بر آمریکاییها در آستانه تعطیلات زمستانی حاکم است. این نظرسنجی که روی ۲۰۰۰ آمریکایی انجام شد، نشان میدهد که ۶۵ درصد از پاسخدهندگان تشخیص میزان هزینه “امن” برای تعطیلات را تقریباً غیرممکن میدانند. تنها نیمی از افراد (۵۱٪) بودجهای برای تعطیلات تنظیم کردهاند و از این میان، اکثریت (۶۴٪) یا بیشازحد خرج کردهاند یا پیشبینی میکنند که چنین خواهند کرد.
- منابع تأمین مالی: ۵۴٪ هزینهها را روی کارتهای اعتباری میگذارند، ۲۱٪ از پسانداز خود برداشت میکنند و ۲۰٪ از برنامههای خرید الآن، پرداخت بعد استفاده میکنند.
- بدهی تعطیلات: ۳۵٪ اعتراف کردند در سالهای گذشته بدهی تعطیلات acumulated کردهاند و ۳۱٪ انتظار دارند امسال به بدهی بیفتند یا بدهیشان عمیقتر شود.
- هدیه دادن از روی احساس وظیفه (“گلت گیوینگ”): ۵۲٪ حداقل یک هدیه را از روی احساس وظیفه و نه تمایل искونی خریداری کردهاند یا قصد آن را دارند.
دکتر اریکا رژر، مشاور ارشد تندرستی مالی در Beyond Finance میگوید: “اضطراب مالی که میبینیم فقط درباره عدم اطمینان اقتصادی نیست؛ درباره احساسات پیچیده و ریشهدار است.” لو آنتونیلی، مدیر عملیات ارشد میافزاید: “مردم قصد ندارند در تعطیلات بیشازحد خرج کنند. آنها میخواهند ارتباط برقرار کنند، دیگران را خوشحال کنند و مشارکت داشته باشند.” فشار بر نسلهای جوان (نسل Z و هزارهها) و والدین بیشتر است. منابع این فشار شامل هنجارهای خانوادگی (۲۹٪)، انتظار تلافی (۲۶٪) و تأثیرات بازاریابی و شبکههای اجتماعی (۲۵٪) ذکر شده است. این فشارها حتی میتواند منجر به پنهانکاری هزینهها از شریک زندگی (۲۴٪) شود. در نهایت، اگرچه احساسات مثبتی مانند شادی (۵۹٪) نیز وجود دارد، اما دو سوم افراد (۶۶٪) احساس میکنند فشاری ناسالم برای خرید هدیه در فرهنگ آمریکایی وجود دارد.



