کاهش هزینههای خریداران در بلک فرایدی برای اولین بار در چهار سال گذشته به دلیل نگرانیهای مالی
بر اساس نظرسنجی، خریداران قصد دارند هزینههای خود در تعطیلات بلک فرایدی را برای اولین بار در چهار سال کاهش دهند. ۶۹ درصد از کاهشدهندگان هزینههای زندگی بالاتر و ۴۳ درصد محدودیتهای مالی را دلیل این کاهش عنوان کردهاند.

کاهش هزینههای خریداران در بلک فرایدی
بر اساس نظرسنجی انجام شده توسط دلویت، خریداران آمریکایی برای اولین بار در چهار سال گذشته قصد دارند هزینههای خود در رویدادهای بلک فرایدی و سایبر ماندی را کاهش دهند. میانگین هزینه پیشبینی شده حدود ۶۲۲ دلار است که تقریباً ۴ درصد کمتر از سال گذشته میباشد. این روند شامل همه گروههای درآمدی شده است؛ خریداران با درآمد کمتر از ۵۰,۰۰۰ دلار ۱۲ درصد و افراد با درآمد بیش از ۲۰۰,۰۰۰ دلار ۱۸ درصد کاهش هزینه برنامهریزی کردهاند.
- ۶۹ درصد از کسانی که قصد کاهش هزینه دارند، هزینههای زندگی بالاتر را دلیل اصلی عنوان میکنند
- ۴۳ درصد نیز به محدودیتهای مالی اشاره کردهاند
- ۸۲ درصد از پاسخدهندگان قصد خرید در این تعطیلات دارند که نسبت به سال قبل افزایش نشان میدهد
- نزدیک به دو سوم خریداران قصد استفاده از گزینههای مالی مانند کارتهای اعتباری و برنامههای خرید اکنون، پرداخت بعد را دارند
- ۳۹ درصد از نسل Z و هزارهها برنامهریزی کردهاند از برنامههای BNPL استفاده کنند
«این فصل، مصرفکنندگان مشتاق پیدا کردن بهترین معاملات برای تکمیل خریدهای تعطیلات خود هستند. آنان لیست هدایای خود را تهیه کرده و به دنبال تخفیفهای بلک فرایدی-سایبر ماندی برای کشش بودجه خود میگردند» - ناتالی مارتینی، معاون رهبر خردهفروشی و محصولات مصرفی دلویت
نظرسنجی احساسات مصرفکننده میشیگان به ۵۰.۳ کاهش یافته که پایینترین سطح در بیش از سه سال گذشته است
این تغییر نشاندهنده نگرانیهای فزاینده در مورد قیمتهای بالا و تورم است که انتظار میرود تا سال آینده به ۴.۵ درصد برسد. اگرچه بازار کار همچنان نشانههای ضعف را نشان میدهد، اما خریداران به دنبال تخفیفها و معاملات بهتر برای مدیریت بودجه خود هستند.




