خریداران در بلک فرایدی به جای کالاهای لوکس به اقلام ضروری روی آوردند
بر اساس گزارش بلومبرگ، خریداران به دلیل نگرانیهای اقتصادی در بلک فرایدی امسال به جای کالاهای لوکس به خرید اقلام ضروری مانند غذای حیوانات خانگی و لوازم بهداشتی روی آوردهاند.

تغییر الگوی خرید در بلک فرایدی
خریداران آمریکایی در فصل خریدهای تعطیلات امسال به دلیل نگرانی از تورم و ناامنی شغلی، به جای کالاهای لوکس به خرید اقلام ضروری و پایه روی آوردهاند. بر اساس گزارش بلومبرگ، بیش از ۶۰ درصد خریداران قصد دارند در فروشهای بلک فرایدی و سایبر ماندی اقلام ضروری مانند غذای سگ و گربه، شویندهها، جوراب و لباس زیر خریداری کنند.
- خریداران به طور متوسط ۶۲۲ دلار هزینه میکنند که ۴ درصد کمتر از سال گذشته است
- هدایای عملی مانند کارت هدیه جایگزین کالاهای لوکس شدهاند
- خانوارهای پردرآمد سهم بیشتری از هزینههای مصرفی را به خود اختصاص دادهاند
- عدم اطمینان ناشی از سیاستهای تعرفهای ترامپ بر رفتار مصرفکنندگان تأثیر گذاشته است
- محصولات ضروری مانند اسپری ظرفشویی Dawn در آمازون پرایم پرفروش شدهاند
“سخت است که احساس نکنیم چیزها کمتر مقرون به صرفه شدهاند” - مگان هاماند، حسابرس مالی “مصرفکنندگان بیشتر بودجهآگاهی و انتخابگری در نحوه هزینهکرد نشان میدهند” - دایان سوانک، اقتصاددان
این تغییر الگو反映出 نگرانیهای گستردهتر اقتصادی در بین مصرفکنندگان آمریکایی است که بر تصمیمات خرید آنان در مهمترین روزهای فروش سال تأثیر گذاشته است.


