پرادا برند لوکس ورساچه را با قیمت ۱.۴ میلیارد دلار خریداری کرد
گروه پرادا خرید رقیب ایتالیایی خود، ورساچه، را با معاملهای نقدی به ارزش ۱.۳۷۵ میلیارد دلار به پایان رساند. این قرارداد انتظار میرود که سرنوشت ورساچه را پس از عملکرد متوسط پس از همهگیری، به عنوان بخشی از گروه کپری هولدینگ آمریکا، دگرگون کند.

خرید ورساچه توسط پرادا
گروه پرادا خرید برند مد رقیب ایتالیایی خود، ورساچه، را با معاملهای نقدی به ارزش ۱.۳۷۵ میلیارد دلار به پایان رساند. این معامله بسیار مورد انتظار، سرنوشت ورساچه را پس از عملکرد متوسط پس از همهگیری تحت مالکیت گروه لوکس آمریکایی کپری هولدینگ، متحول خواهد کرد.
جزئیات معامله
پرادا در بیانیهای یک خطی اعلام کرد که این خرید پس از دریافت تمام مجوزهای regulatory به پایان رسیده است. کپری هولدینگ، که مالک مایکل کورز و جیمی چو نیز هست، بیان کرد که این پول برای پرداخت بدهی استفاده خواهد شد.
نقشهای کلیدی
- لورنزو برتلی، وارث پرادا، به عنوان رئیس اجرایی ورساچه منصوب شده است.
- دوناتلا ورساچه این معامله را در پست اینستاگرامی خود، که همزمان با تولد بنیانگذار فقید برند، برادرش جیانی ورساچه بود، خوشامد گفت.
- طراح جدید ورساچه، داریو ویتاله، که اولین مجموعه خود را در هفته مد میلان ارائه داد، قبلاً رئیس طراحی میو میو بود.
«پرادا شریک ایدهآلی برای هدایت این خانه لوکس جشنگرفته به عصر جدید رشد است.» – جان دی آیدل، رئیس کپری هولدینگ
«امروز روز تو و روز پیوستن ورساچه به خانواده پرادا است. به لبخندی که روی صورتت داشت فکر میکنم.» – دوناتلا ورساچه
پرادا تأکید کرده که برند ۴۷ ساله ورساچه «پتانسیل رشد قابل توجه و دستنخوردهای» ارائه میدهد. ورساچه ۲۰٪ از درآمد ۵.۲ میلیارد یورویی کپری در سال ۲۰۲۴ را تشکیل میداد و انتظار میرود ۱۳٪ از درآمدهای pro-forma گروه پرادا را پس از ادغام نشان دهد.




