موسس وندی از نامگذاری شرکت براساس نام دخترش پشیمان شد
وندی توماس مورس احساس میکرد که به نام این برند زنجیرهای “زنجیر” شده است. پدرش دیو توماس قبل از مرگش برای نامگذاری شرکت برند همبرگری بر اساس نام او عذرخواهی کرد.

وندی و پشیمانی پدر از نامگذاری برند
وندی توماس مورس، دختر بنیانگذار وندی، احساس میکرد که به نام این برند زنجیرهای “زنجیر” شده است. او که اکنون ۶۴ سال دارد، در مصاحبهای با پیپل اعتراف کرد که در دوران کودکی و نوجوانی، اغلب وضعیت نامگذاری برند را از دیگران پنهان میکرد تا مورد قضاوت قرار نگیرد. مورس هشت ساله بود که پدرش، دیو توماس، تصمیم گرفت نام رستوران همبرگری خود را “وندی” بگذارد.
- مورس گفت: «اگر با افراد جدیدی آشنا میشدم، هرگز هویتم را فاش نمیکردم.»
- دیو توماس بر اساس تصاویر کودکی وندی با بافتههای قرمز و چهرهی پرککمیل، نماد برند را طراحی کرد.
- تا سال ۱۹۷۸، این برند به ۱۰۰۰ شعبه رسید که رکوردی در صنعت فستفود بود.
- علیرغم موفقیت تجاری، مورس بارها احساس “ناخوشایندی” را تجربه کرد.
- دیو توماس یک دهه قبل از مرگش در سال ۲۰۰۲، از تصمیم خود عذرخواهی کرد.
مورس دراینباره گفت: «پدرم گفت ’احتمالاً باید آن را دیوز نام میگذاشتم که آسانتر بود.’»
او اضافه کرد: «شنیدن این که پدرم با من همدردی میکند، برایم ارزشمند بود.»
امروز مورس به نماد برند با غرور نگاه میکند و آن را یادگاری از رویای پدرش برای ارائهی همبرگرهای باکیفیت میداند.




