گرایش مشتریان به پیشغذاها و ساعت شاد برای صرفهجویی در رستورانهای آمریکا
با افزایش نگرانیها درباره مقرونبهصرفه بودن، مشتریان رستورانها در آمریکا به سمت ساعتهای شاد و سفارش پیشغذاها به جای غذای اصلی روی آوردهاند. فروش پیشغذاها ۲۰ درصد افزایش یافته درحالی که فروش غذای اصلی ثابت مانده است.

تغییر عادات غذایی در رستورانهای آمریکا
با توجه به افزایش نگرانیها درباره قیمتها، مشتریان رستورانها در سراسر آمریکا درحال تغییر عادات غذایی خود هستند. بسیاری از افراد به جای سفارش غذای اصلی، به ساعتهای شاد مراجعه کرده و پیشغذاها را به عنوان وعده اصلی انتخاب میکنند. این روند باعث افزایش ۲۰ درصدی فروش پیشغذاها شده است.
عوامل موثر بر این تغییر
- افزایش قیمت گوشت و مواد اولیه
- تمایل به صرفهجویی در هزینههای غذایی
- ارائه پیشغذاهای ترکیبی توسط رستورانهای زنجیرهای
نمونههای قابل توجه
- اپلبیز پیشغذای ۱۵ دلاری “اولتیمت تریو” را معرفی کرد
- رستورانهای استیکهاوس نیز با اضافه کردن گزینههای مقرونبهصرفه پاسخ دادهاند
- فروش برگرها و ساندویچها در رستورانهای گرانقیمت افزایش یافته است
اد دوهERTY، مدیرعامل شرکت دوهERTY: “ما عمدا محصولاتی معرفی کردهایم که پیشغذا هستند اما به عنوان غذای اصلی قابل مصرف اند.”
ویلی دیجل، مالک رستورانهای آنکل جک: “ما بدون شک برگرها و ساندویچهای استیک بیشتری میفروشیم. این روند باعث افزایش ترافیک مشتریان شده است.”
این تغییر اگرچه چالشی برای صنعت رستورانداری ایجاد کرده، اما از طرفی باعث افزایش تراکنشها و فرصت برای فروش افزوده شده است.




